مسکن ویژه با کمبود آب مواجه است

۲۳ آبان ،

متولیان ساخت مسکن ویژه باید همزمان با ساخت مسکن برای انشعاب برق واحدها اقدام کنند،اگر پس از ساخت مسکن درخواست دهند، باید در نوبت واگذاری انشعاب قرار بگیرند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، ۲۰شهریور ماه سال جاری بود که  شرایط ثبت نام مسکن ویژه در تهران برای کسانی که شرایط خانه دار شدن را  در اطراف تهران دارا بودند، از سوی رسانه های داخلی اعلام شد.  
اما شرایطی چون واریز ۲۰ میلیون تومان در هر سه ماه ،  نداشتن وام ، و شرایط دیگری از این قبیل سبب شد خیلی از اشخاص از مالکخانه شدن در تهران منصرف شوند.

پول ندارید ثبت‌نام نکنید

در این کش و قوس ها بود که تقی رضایی مدیرکل  سابق مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: کسانی که شرایط اعلام شده را ندارند ، ثبت نام نکنند.

وی با تاکید بر اینکه استان تهران  ظرفیت مشخصی برای ساخت مسکن ویژه دارد ، افزود: زمین در تهران محدود است. کسانی که خواهان زندگی در تهران می باشند می دانند بها زندگی در این شهر بالاست.

 چند وقتی بود که خبری از مسکن ویژه شنیده نمی شد تا اینکه روز قبل تقی رضایی که سکان دار اسبق اداره کل مسکن وشهرسازی استان تهران بود ، خبرهای جدیدی از مسکن ویژه داد.

وی در این خبر اعلام کرد: روزی که به اداره کل مسکن و شهرسازی آمدم، وزیر راه و شهرسازی ساخت  مسکن ویژه در تهران را از من خواستار شد.

رضایی اضافه کرد: در فاز یک، اجرای ساخت مسکن ویژه در منطقه تهرانسر در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی احداث ۴ هزار واحد مسکن ویژه تهران‌سر، ادامه داد: در حال حاضر در منطقه تهرانسر پی‌سازی ۲ هزار واحد آغاز شده و این درحالی است که تعداد متقاضیان هم‌اکنون ۲ هزار نفر است.

رضایی با بیان اینکه در ابتدای حضور در اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران، ۲۳ هزار و ۷۶۷ واحد نازک‌کاری شده بود، اظهار داشت: امروز این رقم به ۵۲ هزار و ۵۰۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.

کمبود آب در منطقه تهرانسر 

حال که رضایی خبر از پی سازی ۲ هزار واحد مسکن ویژه در تهرانسر داده  ، آیا کسی به فکر تامین آب و یا برق آن نیز هست؟

مدیر عامل توزیع آب تهران در خصوص وضعیت آب منطقه تهرانسر گفته است : متولی ساخت مسکن ویژه باید همزمان با ساخت مسکن برای انشعاب برق واحدها اقدام کنند،اگر پس از ساخت مسکن درخواست دهند باید در نوبت واگذاری انشعاب قرار گیرند.

این در حالی است که در حال حاضر هیچ کدام از مسولان متولی به فکر تامین  وزیر ساخت های مسکن ویژه نیستد .

براساس این گزارش تفسیری گزارش تفسیریات حاکی از آن است که منطقه تهرانسر در حال حاضر با کمبود آب مواجه است و آب این منطقه که در کوتاه مدت از چاه تامین می شد اکنون  چند چاه تامین کننده آب آن خاموش شده و مردم با مشکل روبه رو شده اند.

حال بهتر نیست مسولان ابتدا مشکل آب این منطقه را رفع و از هم اکنون به فکر تامین آب ویا برق مسکن ویژه باشند تا پس از اتمام ساخت بهانه ای برای تحویل ندادن واحدها نداشته باشند. /عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.