مسکن ویژه پاسخ‌گوی نیاز‌های مسکن مهر

به گزارش نوساز، مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: طرح مسکن مهر توانست تا حدودی بحران مسکن و نیازمندی‌های آن را برطرف کند، اما نمی‌توانست پاسخ‌گوی تمام نیاز‌ها باشد.

وی افزود: طرح مسکن ویژه می‌خواهد به نوعی پاسخ‌گوی بخش دیگری از نیاز‌ها و مطالبات مورد نظر مردم در تهران باشد و امیدواریم بتواند رسالت خود را انجام داده و بخشی دیگر از نیاز‌ها را حل کند.

هاشمی تاکید کرد: باید تلاش کرد امکانی فراهم شود تا به صورت انبوه به بخشی از نیاز‌های مردم که در مسکن مهر پاسخ داده نشده است، توسط دولت جواب داده شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این‌که مسکن ویژه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم اهداف پیش‌بینی شده را برآورده سازد، درباره نحوه‌ی ساخت و ساز در مسکن ویژه گفت: وقتی قرار است در شهر مجموعه‌ای ساخته شود باید دقیقا منطبق بر طرح‌های جامع و تفصیلی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مسکن ویژه باید استاندارد‌هایی را که در طرح مسکن ویژه مورد تایید و تاکید بوده رعایت شود. سازمان نظام مهندسی کشور نیز نظارت خود را بر این طرح خواهد داشت.

هاشمی هم‌چنین اظهار کرد: در طرح مسکن مهر بیش از ۸۵ درصد از ساخت‌وساز‌ها منطبق بر استاندارد‌ها و اصول فنی و مهندسی انجام شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این‌که در طرح مسکن مهر مشکلاتی وجود داشت خاطر نشان کرد: بخشی از این مشکلات در قسمتی از مسکن مهر به وجود آمد که تحت نظارت ما نبود، اما در هر صورت در حال حاضر حل شده است و امیدواریم در آینده نیز ساخت‌وساز‌ها تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و کاملا منطبق بر استاندارد‌ها باشد.

وی در مورد مشکلاتی که در مسکن مهر به وجود آمد ادامه داد: هرچند اشکالات جزیی بود اما بیشتر در مورد مکان‌یابی برای ساخت مسکن مهر انتقاد‌هایی مطرح شد. در مورد مسائل دیگر نیز هم‌چون بحث‌های خدماتی مشکلاتی وجود داشت که همگی حل شده است و زمانی واحد‌های مسکن مهر در اختیار مردم قرار گرفت که مشکلی نداشته باشد.

هاشمی افزود: در حال حاضر نیز سعی داریم مشکلات اندک موجود را به سرعت رفع کنیم تا واحد‌های تحویل داده شده به مردم مشکلی برای زندگی نداشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور در پاسخ به این پرسش چرا برای طرحی به این وسعت که به عنوان طرحی ملی مطرح است، باید مشکلاتی از این دست وجود داشته باشد، گفت: وقتی نظارت در کار نباشد برخی اشکالات چه در بخش‌های تاسیسات و چه در استفاده از نوع مصالح به وجود می‌آید.

هاشمی ادامه داد: در ۱۵ درصد از طرح مسکن مهر که تحت نظارت سازمان مهندسی کشور نبود، مشکلاتی در بخش‌های تاسیسات و نیز استفاده از مصالح غیراستاندارد به وجود آمد، اما در کل مواردی نداشتیم که بدون رفع عیب منتهی به پایان کار شود. به‌طور قطع ابتدا اشکالات اصلاح شد و سپس واحد‌ها به صاحبان آن تحویل داده شد.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.