مسلمانان مقیم یونان در شب شهادت دخت پیامبر به عزاداری پرداختند

به گزارش ایرنا از آتن مراسم سالگرد شهادت فاطمه زهرا( س) بانوی دو عالم سه شنبه شب درسالن اجتماعات و کتابخانه حضرت فاطمه زهرا(س) رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی درآتن به عزاداری پرداخته واشک ماتم ریختند.

در این مراسم عزاداری علاوه بر کارکنان سفارت و دیگر ارگانهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر آتن، ایرانیان مقیم شهر آتن نیز حضور داشتند.

در این مراسم ملکوتی ابتدا زیارت عاشورا قرائت و سپس ‘ محمد رضا پاکروان ‘ وابسته فرهنگی چند روایت در مورد حضرت زهرا (س) بیان کرد.

در ادامه این برنامه ‘محمد حسین مظفری’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شهادت فاطمه زهرا(س) بانوی دو عالم ، فضلیت و دلایل الگو پذیری از این بانوی دو عالم و دخت گرامی رسول اکرم (ص) را تشریح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود با اشاره به عمر مبارک ولی کوتاه حضرت فاطمه زهرا( س) گفت، در اسلام کیفیت و نه کمیت مورد توجه قرار گرفته است و حضرت زهرا ( س) در مدت کوتاه عمر مبارکش، خدمات ارزنده ای به انسان و بشریت ارایه و به همین دلیل در تاریخ بشریت همیشه زنده و جاوید باقی مانده و خواهد ماند و بهترین الگویی بی نظیر نه تنها برای بانوان بلکه برای تمام بشریت می باشد.

مراسم های مشابه ای نیز در انجمن مهدیه شیعیان افغانی واقع درجنوب وغرب شهر آتن، انجمن جعفری شیعیان پاکستانی در غرب و انجمن گلزار حضرت زینب (س) در جنوب شهر آتن با حضور گسترده عاشقان اهل بیت و طهارت و عصمت( ع) بر گزار گردید.

در این مراسم ها عاشقان امت و ولایت در سوگ دختر گرامی رسول اکرم(ص) و بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اشک ماتم ریخته و به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

**۲۱۷۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۲۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.