مسلمانی که شهردار شهر «بریستول» انگلیس شد

۲۶م دیماه ،

یک جوان مسلمان به نام «فاروق چادهاری» موفق شد برای اولین بار به عنوان شهردار شهر بریستول در جنوب غربی انگلیس انتخاب شده و عنوان جوان ترین شهردار را نیز از آن خود کند.
چادهاری اولین آسیایی، اولین بنگلادشی، اولین مسلمان و جوان ترین فردی است که در سن ۳۸ سالگی به عنوان شهردار بریستول انتخاب می گردد و از سوی حزب کارگر برای تصدی این پست نامزد شده بود.
وی پس از انتخاب شدن به این سمت قول داد تبلیغات گسترده ای برای اهدای خون و اعضای بدن در بریستول انجام دهد تا به این ترتیب به جامعه انگلیس خدمت بزرگی کرده باشد. اهدای خون و اعضای بدن در میان بسیاری از مسلمانان امری رایج است که آن را یک وظیفه دینی و اجتماعی می دانند.
چادهاری گفت: هر ساله بسیاری از مردم به سبب آن که اهدای عضو در انگلیس کم صورت می گیرد جان خود را از دست می دهند.
با وجود آن که چادهاری اولین مسلمانی است که به عنوان شهردار بریستول انتخاب می گردد، اما وی اولین فرد مسلمان نیست که در انگلیس به یک پست مهم سازمانی دست پیدا می کند.
در ماه می قبل، عبدالرزاق عثمان به عنوان اولین شهردار شهر لیسستر سوگند یاد کرد.
در ماه می سال ۲۰۱۱ میلادی نیز نویده اکرام به عنوان شهردار بردفورد انتخاب شد و اولین زن مسلمانی لقب گرفت که این پست را تصاحب کرده است.
در نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی، لتفور رحمان شهردار منطقه تاور هملتس در لندن شرقی شد و در حقیقت وی اولین مسلمانی بود که در انگلیس به این سمت انتخاب می شد.
در انگلیس دو میلیون مسلمان زندگی می کنند که اکثر آنان ریشه ای هندی، بنگالی و پاکستانی دارند.
اندیشکده دمو در سال ۲۰۱۱ میلادی تحقیقاتی انجام داد که بر اساس آن مشخص شد مسلمانان در انگلیس میهن پرست تر از سایر مردم این کشور می باشند.

۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.