مسمومیت کودکان با قطره‌های چشمی

۱۳م دیماه ،

قرار دادن قطره‌های چشمی در دسترس کودکان توانست سبب مسمومیت و بستری آنها در بیمارستان شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرها FDA، قرار دادن قطره‌های چشمی OCT‌ در دسترس کودکان زیر ۵ سال سبب ایجاد علائم خطرناکی در آنها شده است.

براساس این گزارش محققان افزودند: اگرچه وقوع هیچ مرگ و میری با استفاده از این قطره‌ها، که برای آلرژی‌های چشمی استفاده می‌شود، توسط کودکان گزارش نشده است، اما مصرف این قطره‌ها توانسته است با ایجاد مسمومیت، سبب بروز پرفشاری و کم فشاری خون، تاری دید، سرگیجه و استفراغ، خواب‌آلودگی شده و حتی در مواردی سببات کما و استوپور را فراهم نماید و سبب بستری شدن آنها در بیمارستان شود.

نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: با توجه به این که مسمومیت یکی از شایع‌ترین موارد اورژانس‌های طب کودکان است و اکثر آنها در سنین ۱ تا ۵ سالگی رخ می‌دهد، در این میان عدم نگهداری داروها و مواد شیمیایی در معرض دید کودکان و نیز اخطار به صورت آشکار جهت عدم استفاده از آنها به بچه‌ها به شدت ضروری است.

به گفته محققان کودکانی که مسموم می‌شوند در همه شرایط با یک سابقه دقیق از این که در معرض داروها نظیر قطره‌های چشمی، اسپری‌های ضد احتقان بینی و یا دیگر داروها و مواد شیمیایی به اورژانس آورده نمی‌شوند اما شرح حال و معاینات دقیق بالینی اغلب اطلاعات لازم جهت تشخیص مسمومیت از بیماری عضوی را فراهم می‌کند، بنابراین پزشک اورژانس همیشه باید احتمال مسمومیت را در نظر بگیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *

بستن تبلیغ