مسوولان امنیتی امارات اعضای یک گروه تروریستی را دستگیر کردند

۷ م دیماه ،

watan-10.jpg

امارات متحده عربی اعلام کرد که اعضای یک گروه تروریستی را که قصد برنامه‌ریزی حملات خرابکارانه را در امارات، عربستان و شماری دیگر از کشورهای منطقه داشته‌اند، شناسایی و دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اطلاعیه‌ای که خبرگزاری امارات منتشر کرده‌، آمده است که عملیات شناسایی این گروه به طور مشترک از سوی مأموران اماراتی و عربستانی اجرا شده است.

همچنین گفته شده است که بازداشت‌شدگان هم اکنون تحت بازجویی قرار دارند و به زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.

چندی پیش نیز دستگاه‌های اطلاعاتی امارات ۶۰ اسلام‌گرا را به سبب “راه‌اندازی سازمانی غیرقانونی با هدف سرنگونی دولت این کشور” دستگیر کردند.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات امنیتی امارات با انهدام یک “گروهک تروریستی” اعضای عربستانی و اماراتی آن را دستگیر کرده‌اند.

به ادعای مسوولان امارات، اعضای گروهک مزبور درصدد انجام عملیات تروریستی در عربستان، امارات و دیگر کشورها بوده‌اند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی امارات، پس از هماهنگی‌های انجام شده با مقامات ذیربط در عربستان گروهی از اشخاص منحرف تبعه دو کشور که درصدد انجام اقداماتی برای ایجاد ناامنی و بر هم زدن امنیت ملی در عربستان و امارات و دیگر کشورها بوده‌اند، دستگیر شدند.

به نظر می‌رسد در پی نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در منامه و اعلام تصمیم این کشورها مبنی بر اتحاد، که در سایه انفعال ناشی از عدم حضور چهار تن از سران شش کشور عضو شورا صورت گرفت، دور تازهی از ادعاها و سندسازی‌ها مبنی بر وجود گرو‌ه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی در کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شده است این در حالی است که سرکوب و دستگیری بسیاری از مخالفان سیاسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، به اتهام “تروریسم” صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.