مسکن مهر غیرقابل خرید و فروش

به گزارش نوساز، سعید صابونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه ۹۵ هزار واحد از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند پیشرفت فیزیکی مناسبی در طی چند ماه اخیر داشته است گفت: ۷۷ هزار و ۲۱۶ واحد از این تعداد مرحله سفت کاری را به اتمام رسانده اند و در مرحله نازک کاری هستند.

وی ادامه داد: ۳۸ هزار واحد مسکن مهر نیز مرحله نازک کاری آنها به اتمام رسیده و در آستانه افتتاح قرار دارند.

* ۸ هزار واحد مسکن مهر بدون مراسم افتتاح شد

صابونی در ادامه یادآور شد: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در خردادماه امسال توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه ۲ هزار واحد از ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در خردادماه سال گذشته افتتاح شد افزود: ۸ هزار واحد مسکن مهر نیز بدون برگزاری مراسم به بهره برداری رسید.

صابونی در ادامه تصریح کرد: ۱۳ هزار واحد مسکن مهر به دلیل آنکه امکانات زیرساختی آنها تکمیل نشده قابل افتتاح نیستند.

وی افزود: امیدوار هستیم اقدامات لازم از سوی ایستگاه های اجرایی برای تکمیل امکانات زیرساختی و روساختی هرچه سریع تر انجام شود و ۱۳ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده تا پایان امسال افتتاح شوند.

* ۱۸ کیلومتر از مترو پرند- تهران آماده شد

صابونی در ادامه در خصوص وضعیت مترو تهران- پرند گفت: مترو پرند ۵۰ کیلومتر از حرم مطهر تا شهر جدید پرند در حال احداث است که از این ۵۰  کیلومتر ساخت ۱۸ کیلومتر آن برعهده شرکت عمران پرند است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸ کیلومتر که جزو تعهدات شرکت عمران پرند است، ۸ کیلومتر آن
ریل گذاری و تحویل شرکت مترو تهران شده است.

وی تصریح کرد: ۳ کیلومتر از ۸ کیلومتر مترو از سمت شهر جدید پرند و ۵ کیلومتر از سمت فرودگاه امام(ره) ریل گذاری می شود.

صابونی با تاکید بر اینکه تا آخر آبان ماه امسال آماده سازی ریل گذاری مترو به پایان می رسد افزود: در ۱۰ کیلومتر باقی مانده این مسیر ۲ پل وجود دارد که در شهریور ماه امسال پل اول در جاده قدیم تهران- ساوه تکمیل و افتتاح شد و پل دوم واقع در اتوبان تهران- ساوه اواسط آبان ماه آماده ریل گذاری می شود.

وی در ادامه به وعده قالیباف شهردار تهران در خصوص مترو تهران- پرند گفت: مترو تهران- پرند تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه سقف ساخت واحدهای جدید مسکن مهر در پرند ۱۰۰ هزار واحد است افزود: برنامه و قرارداد جدیدی برای ساخت واحدهای جدید در شهر پرند به ما داده نشده است.

* تنها ۵۰۰ واحد مسکن مهر در پرند سند دار هستند

صابونی در ادامه با بیان اینکه تنها ۵۰۰ واحد مسکن مهر از ۲۰ هزار واحد ساخته شده در پرند دارای سند هستند افزود: از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر که به متقاضیان تحویل داده شده تنها برای ۵۰۰ واحد سند صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور اسناد برای واحدهای مسکن مهر مربوط به سازمان ثبت اسناد است و ما هیچ مسئولیتی برای صدور اسناد نداریم.

* مسکن مهر قابل خرید و فروش نیست

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه مسکن مهر به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست افزود: صحبت هایی با برخی از مسئولان در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر شده که تاکنون تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که متقاضیان تسهیلات دریافتی خود را در مقطع زمانی کوتاه مدت تسویه کنند امکان واگذاری بعد از تصمیم گیری مسئولان ایجاد می شود.

صابونی در پایان در خصوص آورده انصراف دهندگان مسکن مهر گفت: پرداخت آورده انصراف دهندگان به دلیل آنکه در حساب بانکی متمرکز قرار دارد بین ۱ تا ۱٫۵ ماه طول می کشد.


آخرین اخبار
منبع: نوسازنیوز
بازنشر: ممتاز نیوز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. برزون عطاری:

    باسلام
    اکثرا بخاطر سود این مسکنها را خریده اند و نیازی به سکونت درآن ندارند ،پس چه کسی در آنها سکوت کند؟!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.