مسکن نیازمند سیاست‌های هدایتگر

۲۹خردادماه،

به گزارش نوساز، عطاالله آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: نظارت بر قیمت مسکن کار آسانی نیست و نمی‌توان برای نرخ اجاره و خرید و فروش مسکن نرخ واحدی مشخص کرد چراکه شرایط هر خانه متفاوت است و به عنوان کالای مشخص نرخ‌گذاری نمی‌شود.

وی افزود: برای نظارت و کنترل قیمت مسکن روش‌های متعددی همچون اعطای کد رهگیری و غیره در نظر گرفته شده است اما قیمت مسکن همچون دیگر اقلام قابل کنترل نیست.

به گفته آیت‌اللهی طی سا‌ل‌های اخیر دولت نتوانسته نظارت دقیقی بر بازار مسکن داشته باشد و با توجه به اینکه مسکن همچون دیگر کالاها دارای اتحادیه و صنف است،‌ نرخ واحدی برای هر خانه مشخص نشده و این نظارت به صورت تعزیراتی امکانپذیر نیست.

رییس جامعه مهندسان مشاور ایران اظهار کرد: هرگونه نظارت بر بازار مسکن طی سالهای قبل بیشتر حالت نمایشی داشته و خریدار و فروشنده هریک به تنهایی بر قیمت‌های بازار مسکن تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی از اواسط سال قبل گفت: مسکن به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد تحت تاثیر عوامل بسیاری است اما می‌توان با تولید مسکن متناسب با بودجه مردم به سمت تعادل پیش رفت.

آیت‌اللهی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن هجوم سرمایه به این بخش است که اگر اقتصاد دارای جریان سالمی باشد، قیمت‌ها نیز متعادل‌تر می‌شوند.

رییس جامعه مهندسان مشاور ایران خاطر نشان کرد: پس از افزایش قیمت‌ها در سال قبل بسیاری از متقاضیان مسکن فکر می‌کنند دیگر صاحب‌خانه نمی‌شوند؛ بنابراین باید نرخ مسکن در شهری همچون تهران به سمت ثبات و تعادل رود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.