مسکو: مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد

۰۳م آذر ،

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن ائتلاف ملی مخالفان در سوریه و حمایت آشکار از اقدامات نظامی غیرقانونی آنها، تاکید کرد که بحران در سوریه راه حل نظامی ندارد.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: “الکساندر لوکاشوویچ” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در مسکو اعلام کرد که نتیجه نشست مخالفان دولت سوریه در دوحه (قطر) ظاهرا سبب شکل گیری اقدامات نظامی غیرقانونی بصورت حمایت از راه حل نظامی مناقشه داخلی در این کشور شده است.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد: مقامات مسکو همچنان بر این موضع خویش اصرار دارند که مناقشه در سوریه راه حل نظامی ندارد. به عقیده ما تنها راه حل این بحران تنها در این است که مخالفان و دولت سوریه از طریق مذاکره در این راه با یکدیگر مشارکت کنند.

همانطور که رسانه‌های گروهی پیش از این اعلام کردند، سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۹ نوامبر ائتلاف ملی مخالفان در سوریه را که خود را نماینده قانونی ملت سوریه معرفی کرده، به رسمیت شناختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه و در مجاورت مرز سوریه را علامت بسیار خطرناکی دانسته و گفت: دولت ترکیه باید از نفوذ خویش بر گروه‌های مخالف در سوریه استفاده کند تا آنها را به آغاز گفت‌وگوهای ملی ترغیب نماید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.