مشارکت بیشتر جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه اشتغال است

رئیس کل سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان گفت: مشارکت جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال تنها در زمینه توسعه اشتغال است و مولفه های دیگر در ایجاد اشتغال دخیل هستند.

احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: مولفه های بسیاری در ایجاد اشتغال دخیل هستند و برای این امر وزارتخانه ها و سازمان هایی با بودجه های مشخص تعیین شده است و نقش جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال تنها در زمینه توسعه اشتغال است.
احمدی در ادامه با اشاره به تعدادی از طرح های اشتغال زایی این سازمان در استان ها گفت: در استان هرمزگان طرح هایی مانند خانه مروارید خلیج فارس، ژئو پارک خلیج فارس را داشته ایم و در استان البرز نیز طرح ساماندهی مشاغل خانگی و امکان سنجی موسسات گردشگری را دنبال کردیم.
مدیر کل سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان خاطر نشان کرد: در استان قزوین نیز با همکاری کار گروه اشتغال استان امکان سنجی مراکز گردشگری و بررسی صنایع تبدیل ارگانیک محصولات انگو را دنبال کردیم همچنین در استان خراسان رضوی امکان سنجی و راه اندازی حفاری معادن را داشتیم و طرح بنگاه های تولید و فرآوری سنگ های زینتی را به انجام رساندیم.
در ادامه مجردی مدیر شعبه سازمان همیاری اشتغال در استان کردستان با اشاره به این که در حال حاضر در مرکز تخصصی  GIS و آب دخالت در این شعبه در حال راه اندازی است اظهار داشت: در سال گذشته این شعبه ۳۰ طرح پژوهشی را در سطح یک به انجام رسانده است.
وی در ادامه افزود: به جز شهرستان  های سرو آباد، دهگلان در همه شهرستان های استان کردستان مرکز جهاد دانشگاهی وجود دارد و در حال حاضر در ۱۰ مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش های کوتاه مدت در سطح استان ارائه می شود.
وی تاکید کرد: در بحث آموزش های بلند مدت نیز با راه اندازی مرکز علمی کاربردی ۶۴۰ نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.