مشارکت مراکز پژوهشی در نوسازی بافتهای فرسوده

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک از مشارکت دانشگاهها و مراکز پژوهشی در بافتهای فرسوده شهری استفاده می کنیم، گفت: باید با رویکرد تعاملی و بر پایه خرد جمعی نگاه خودمان را در بازآفرینی بافت های فرسوده از پروژه محوری به فرآیند محوری تبدیل کنیم.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمد سعید ایزدی با بیان اینکه فعالیت های  شرکت  عمران و بهسازی شهری ایران بر پایه آخرین رویکرد ها و دست آوردهای جهانی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: در آینده نزدیک این نهاد از همفکری کلیه متخصصان در دانشگاهها، مراکز علمی، پژوهشی، مهندسان مشاور، مدیران پیشکسوت باتجربه در این حوزه و کارشناسان و مدیران سایر نهادهای مرتبط بهره خواهد برد.

وی افزود: باید با رویکرد تعاملی و بر پایه خرد جمعی نگاه خودمان را در بازآفرینی بافت های فرسوده از پروژه محوری به فرآیند محوری تبدیل کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه نهادهای محلی در نوک پیکان فعالیت های نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی کشور قرار دارند، گفت: ما باید از تجربیات نهادهای محلی که در امر نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی تجربیات خوبی کسب کرده اند، استفاده کنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه امروزه دفاتر خدمات نوسازی محلی نقش ارزنده ای در  احیاء و بهسازی، نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده ایفا می کنند، اظهار داشت: بازآفرینی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی باید سرعت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: باید به فعالیت های خودمان شتاب بدهیم در عین حالی که نباید فعالیت هایمان با شتابزدگی انجام گیرد، زیرا در آن صورت ممکن است حاصل کار از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.