مشارکت نهاد کتابخانه‌ها در تأسیس کتابخانه دیجیتال حرم حضرت امیر (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کتابخانه حرم مطهر حضرت علی (ع) گفت: درخواستی برای راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در کتابخانه داشتیم که با بودجه آن موافقت شده و مشغول بررسی شرکت‌ها برای خرید دستگاه‌ها و اسکن کتاب‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میلانی با بیان این مطلب افزود: بودجه این کتابخانه از طریق حرم و اوقاف شره نجف اشرف تأمین می‌شود، البته براساس تفاهمنامه‌ای که با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دو سال قبل امضا شده است در زمینه تأمین کتاب کمک‌هایی از سوی این نهاد انجام می‌شود.

کتابخانه حرم مطهر حضرت علی (ع) واقع در شهر نجف ‌اشرف، دارای ۱۳۰ هزار جلد کتاب و مجله است که بیشتر این کتاب‌ها در حوزه علوم انسانی و بیشتر مذهبی است.

در همین زمینه خبر دیگری حاکی است: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای نشر و گسترش فرهنگ مطالعه سال گذشته کتاب‌هایی را در دو نوبت به کتابخانه حرم امام علی (ع) اهدا کرده است.

بر این اساس، در نوبت نخست اهدای کتاب، تعداد ۱۸۳۰ نسخه به مبلغ ۷۷ میلیون و ۷۴۶ ریال به این کتابخانه کتاب اهدا شد. در نوبت دوم نیز اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌ها با اهدای ۶۱۵ نسخه به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال اقدام به اهدای کتاب کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.