مشاور مورد اعتماد گروه‌های اصلاح‌طلب

سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در چند روز گذشته مورد توجه شماری از نشریات بود. در این سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملکردهای سلیقه‌ای و برداشت‌های شخصی و بر پایه منافع گروهی از قانون و اصول قانون اساسی را ضعف و ظلمی بزرگ به نظام اسلامی خوانده و تصریح کرده است: اگر همان‌ گونه که اصول مربوط به حقوق حکومت و حاکمیت در قانون اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تأکید قرار گیرد، جامعه و نظامی مشارکت‌جو، پویا، فعال و معتمد و امیدوار به آینده، همراه با پیشرفت و توسعه درخور نظام متکی بر مکتب تشیع و اهل بیت (ع) خواهیم داشت، زیرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامی بسیارند و باید زمینه حضور و بروز آن‌ها در فضایی سالم و سازنده فراهم شود.

محمد علی نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده است: اصلاح‌طلبان هنوز به اجماع مشخصی در خصوص نامزدی سید محمد خاتمی نرسیده‌اند و همان طور که عرض کردیم در رابطه با مصادیق کاندیداتوری صحبت‌هایی انجام نداده‌اند. وی همچنین با اشاره نقش آیت‌الله هاشمی در کشور تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی مشاوری امین و صاحب نظر در مسائل کشور است.

وی گفته است: آقای هاشمی به عنوان مشاور مورد اعتماد گروه‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود، به گونه‌ای که گمان می‌کنم در انتخابات ریاست جمهوری با وی مشورت خواهند کرد. وی با اشاره به اظهارات آیت‌الله هاشمی در واکنش به دستگیری فرزندانش گفت: آقای هاشمی علاوه بر روحیه مقاومت داری، روح لطیفی است، به نحوی که حتی این روحیه لطیف، به او اجازه نداد که در مسند قضا بنشیند؛ بنابراین، طبیعی است که به خاطر عاطفه پدری و روحیه لطیفی که دارد از زندانی شدن فرزندانشان ناراحت باشند و با‌ شناختی که از ایشان داریم، وی قطعا نظام جمهوری اسلامی را از فرزندانشان بیشتر دوست دارند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.