مشاور نوری المالکی: احمدی‌نژاد پنج‌شنبه به عراق می‌آید

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
دولت عراق اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران پنج‌شنبه هفته جاری بنا بر درخواستی که قبلا برایش ارسال شده، عازم بغداد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی الموسوی، مشاور نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد که رییس‌جمهور ایران بنا بر دعوت قبلی جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق در سفری دو روزه به بغداد سفر خواهد کرد.

او با اشاره به این که این سفر به سبب بیماری جلال طالبانی به تاخیر افتاده بود، افزود: احمدی‌نژاد میهمان خضیر الخزاعی، معاون رییس‌جمهور عراق است.

الموسوی ادامه داد: احمدی‌نژاد در جریان این سفر با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق ملاقات خواهد کرد و برای زیارت عتبات عالیات به نجف و کربلا نیز خواهد رفت.

این در حالی است که علی الموسوی، مشاور اطلاع‌رسانی نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق روز قبل گفت که سفر (احمدی‌نژاد به عراق) در آینده نزدیک انجام نمی‌شود.

وی نیز در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط – چاپ لندن بیان کرد که اطلاعی از این سفر ندارد و بعید می‌داند که فعلا این سفر انجام شود.

الموسوی ادامه داد که رییس‌جمهور ایران پیش‌تر درخواست سفر به عراق را داشت اما بنا بر دلایل پروتکلی از جمله این که رییس‌جمهور (عراق) مسوول دعوت بوده و اکنون وضعیت جسمانی‌شان هم‌چنان مثل قبل است، این سفر انجام نشد و تغییری هم در آن صورت نگرفت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.