مشایخی چکش زدن در حراج قرآنی را پذیرفته بود/این حراج به دور از دلالی‌ها برگزار می‌شود

حراج هنرهای قرآنی حراجی ایرانی- اسلامی است که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و به دور از دلالی‌ها برگزار می‌شود.

محمدرضا کمره‌ای رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:شب گذشته با “جمشید مشایخی” از بازیگران پیشکسوت کشورمان برای حضور در حراج هنرهای قرآنی دعوت شده است.
وی گفت:هماهنگی‌های لازم پیرامون این موضوع در طی روزها گذشته با وی صورت گرفته و استقبال خوبی از سوی مشایخی صورت گرفت.این بازیگر حتی روز تولد امام حسین مجتبی (ع) را تاریخ مناسبی برای برگزاری این حراج را پیشنهاد داد.
وی در ادامه گفت:با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در ادامه برگزاری نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی” بسم‌الله” حراجی با عنوان حراج و فروش آثار هنر قرآنی برگزار شود.

*حراجی وابسته به قوانین اسلامی
وی در ادامه  گفت:در این رویداد هنری به قوانین ایرانی- اسلامی پایبند خواهیم بود و در حقیقت الگویی ایرانی – اسلامی را در این حراج خواهیم داشت.
وی تصریح کرد:در این حراج به نوعی به برخی افراد که با الگوبرداری از فرهنگ غرب و غرب گرایی با کروات و تمام آنچه که نمایانگر غرب است حراج برگزار کرده‌اند،‌اعلام خواهیم کرد که در هر کشور اسلامی می‌بایست پایبندی به اصول و قواعد اسلام وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد:‌آثار ایرانی- اسلامی در جهان زبانزد است؛بنابراین با برگزاری این رویداد به نوعی بستری را برای بیان بصری حراج ایرانی – اسلامی فراهم خواهیم کرد.
وی تصریح کرد:این رویداد ملی در حقیقت بر پایه مبانی اسلامی و طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
کمره‌ای گفت:در این حراج اسلامی آثاری از هنرمندان برجسته کشورمان همچون استاد امیرخانی ، خروش و … به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

* دوری از دلالی در حراج هنرهای قرآنی

وی گفت:حراجی که به تازگی در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد در حقیقت دلالی بزرگی بود از سوی برخی افراد که از طریق گروه خاصی این حراج را برگزار کردند.
وی اظهار داشت:در آن حراج در حقیقت دلالان حضور داشتند و با اعلام قیمت‌های غیر واقعی آثار را به فروش رساندند.
وی تصریح کرد:هیچ امکانی وجود ندارد که در طی دو ساعت فروشی بالغ بر ۲ میلیارد در آن حراج صورت گرفته باشد.
وی اظهار داشت:در حراجی که به تازگی در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد؛در حقیقت اعتبار بخشیدن به برخی افراد بود،نه برنامه‌ای هنری درجهت رشد اقتصاد هنر که صورت گرفت.

* لباس‌های محلی در حراج هنر قرآنی
کمره‌ای گفت:در این حراج اسلامی قصد داریم تمامی برنامه‌ها بر طبق قواعد اسلامی و ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی برگزار شود،از این رو از لباس‌های محلی مناطق مختلف در ایران عزیزمان استفاده خواهیم کرد.
وی گفت:زمان دقیق برگزاری این حراج که در برج میلاد با حضور معاون اول رئیس جمهور خواهد بود و به زودی اعلام می‌شود.
وی گفت:نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی “بسم‌الله” سیزدهم مرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.