مشترکان پرمصرف گاز مشمول جریمه می‌شوند

وزیر نفت با تأکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز مطرح نیست، گفت: ۲۵ درصد مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز که نزدیک ۵۰ درصد گاز را مصرف می‌کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

مشترکان پرمصرف گاز مشمول جریمه می‌شوند

به گزارش ممتاز نیوز، جواد اوجی در حاشیه بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مشترکان گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق پارسال هزینه گاز را پرداخت می‌کنند، اما مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، بی‌شک جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشترکان بدمصرف گاز که ۲۵ درصد جمعیت کشور هستند بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت گاز نخواهیم داشت، اما بی‌شک مشترکان پرمصرف جریمه خواهند شد.

وزیر نفت دمای رفاه در محل کار و خانه را حداکثر ۲۲ درجه اعلام و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در مصرف گاز تصریح کرد: لازم است هموطنان با خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از خانه و در ساعات حضور در محل کار و نیز استفاده از لباس گرم در مصرف صرفه‌جویی کنند.

اوجی با اشاره به وضع تولید گاز از میدان‌های مستقل و مشترک گازی در دریا و خشکی، خطوط لوله و فرآورش گاز در پالایشگاه‌ها و مقدار مصرف اظهار کرد: همکاران ما با زحمات شبانه‌روزی حداکثر تولید گاز را رقم زدند، اما امسال زمستان زودرسی داریم و دما در روزهای آتی نیز کاهش خواهد یافت، بنابراین نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

افزایش ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز

وی رقم کنونی مصرف گاز کشور در بخش خانگی، تجاری و غیرعمده را ۴۹۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که رقم بسیار بالایی است.

وزیر نفت با بیان اینکه متأسفانه در ۲ تا ۳ سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری در تولید گاز، اتفاقی نیفتاده و به همین دلیل تولید گاز ما مشابه پارسال است، افزود: این در شرایطی است که مصرف گاز حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ضرورت توسعه میدان‌های گازی

اوجی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت گاز کشور گفت: طی دو تا سه ماه گذشته، نشست‌های مختلفی در وزارت نفت و دولت برای افزایش تولید گاز برگزار و برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. عملیات اجرایی را در برخی میدان‌ها آغاز کردیم که از آن جمله توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و تکمیل فازهای پارس جنوبی است، اما این سرمایه‌گذاری‌ها بی‌شک چند سال زمان خواهد برد تا به افزایش تولید گاز منجر شود.

وی با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز تصریح کرد: از همه هموطنان عزیز به‌ویژه ۲۵ درصد از مشترکان پرمصرف که نزدیک به ۵۰ درصد مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، تقاضا داریم در بحث مصرف گاز نهایت دقت را به عمل آورند و دمای رفاه ۱۸ تا ۱۹ درجه را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.