مشعل: آزادسازی فلسطین وظیفه جهان عرب و جهان اسلام است

۱۸م آذر ،

reuters1-53.jpg

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (شنبه) در مراسم سالروز تاسیس حرکت مقاومت اسلامی، حماس تاکید کرد: غزه به امر خدا و به خاطر قهرمانی‌های ملت فلسطین پیروز و آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خالد مشعل، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در سخنانی به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس حماس در مراسمی که به این مناسبت در غزه برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی برای شهدای فلسطین به ویژه شیخ احمد یاسین، موسس حماس طلب مغفرت کرد و از خداوند خواست که وی و دیگر شهدای فلسطینی را قرین رحمت گرداند.

وی در این اظهارات خطاب به یاسین و دیگر رهبران فلسطینی گفت: این جشن جشن شما و این پیروزی پیروزی شماست اینان فرزندان شما در گردان القسام و گردان القدس می باشند. غزه به امر خدا و به خواسته وی و به فضل قهرمانی‌های شما ملت فلسطین به زودی پیروزی و آزاد می‌شود.

مشعل تاکید کرد: طولی نخواهد کشید که ما بقیه اسرا را به همان شیوه‌ای که پیشینیان آزاد شده‌اند، آزاد خواهیم کرد. ما حتی از یک وجب از سرزمین اسلامی‌مان فلسطین، دست نمی‌کشیم. آزادسازی فلسطین، وظیفه، حق و هدف نهایی ماست. این مسئولیتی بر دوش فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام است.

مشعل در ادامه گفت: مادامی که شرایط به این منوال پیش برود اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و به مقاومت خود در همه اشکال آن به ویژه مقاومت مسلحانه ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: مقاومت مسلحانه همراه با دیگر شیوه‌های مقاومت ادامه خواهد یافت و بدون مقاومت مسلحانه و جهاد پایان دادن به اشغالگری ممکن نخواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: مقاومت مسلحانه و جهاد راهی است که می‌شود بر روی آن تکیه کرد و امتحان خود را در رویارویی با اسرائیل پس داده است و ما از سران عربی می‌خواهیم تا از لحاظ سیاسی، مالی و نظامی به مقاومت کمک کنند.

وی افزود: مقاومت برای ما هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به حقوقمان و اگر جهان راه دیگری جز مقاومت مسلحانه پیش پای ما بگذارد که حقوق ما را به طور کامل محقق کند آن را خواهیم پذیرفت.

خالد مشعل گفت: ما با یهودیان نمی‌جنگیم بلکه دشمن ما صهیونیست‌ها می باشند چرا که صهیونیست‌ها نه تنها خطری برای فلسطین محسوب می‌شوند بلکه تمام ملت‌های اسلامی و عرب را تهدید می‌کنند.

وی در ادامه قدس را پایتخت همیشگی فلسطین خواند و گفت: اسرائیل هیچ حقی در قدس ندارد و ما ذره ذره خاک قدس را آزاد خواهیم کرد چرا که قدس پایتخت فلسطین بوده و باقی خواهد ماند.

مشعل هم‌چنین تاکید کرد: ما به زودی قدس را آزاد خواهیم کرد، حق بازگشت آوارگان فلسطینی در نزد ما حقی مقدس است و به هیچ وجه از این حق نخواهیم گذشت.

وی هم‌چنین تاکید کرد: هر مرد، زن و کودکی که در فلسطین به شهادت رسیده‌ خونشان پاک است و برای ما خون شهدای غزه مقدس به شمار می‌رود و خون پاک شهدای غزه است که بازگشت به غزه را برای ما ممکن می‌کند.

وی در ادامه با اعلام مخالفت فلسطینی‌ها با کشور جایگزین برای فلسطین اعلام کرد: ما برای فلسطین جایگزینی جز فلسطین نمی‌بینیم و هرگز با پیشنهاد وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها موافقت نمی‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.