مشعل بازیهای المپیک زمستانی سوچی سفر جهانی خود را از مسکو آغاز می کند

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه کمیته برگزاری بازیهای المپیک زمستانی سوچی، مشعل این المپیک در طول ۱۲۳ روز مسافتی حدود ۶۵ هزار کیلومتر دور کره زمین را طی خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، مشعل بازیهای المپیک زمستانی سوچی پس از روشن کردن آن در یونان روز گذشته به مسکو حمل شد.

بنا به این گزارش مشعل المپیک در ۲۹۰۰ شهر و بخش و روستا در سراسر کشور روسیه حمل خواهد شد و مسیر حمل آن به گونه ای تعیین شده است که ۹۰ درصد مردم روسیه در فاصله یک ساعتی محل قرار گرفتن آن خواهند بود و به این ترتیب ۱۳۰ میلیون نفر امکان مشاهده مشعل را خواهند داشت.

انتظار می رود که ۱۴ هزار حامل مشعل المپیک و ۳۰ هزار داوطلب از سراسر روسیه در حمل این نماد بازیهای المپیک شرکت داشته باشند.

مشعل بازیهای المپیک زمستانی سوچی ۲۰۲۴ بطور متوسط روزانه ۵۳۵ کیلومتر مسیر طی خواهد کرد و گفته می شود مشعل سوچی در میان مشعل های المپیک بازیهای زمستانی طولانی ترین مسیر را خواهد پیمود.

بیست و دومین بازیهای المپیک زمستانی سوچی ۲۰۲۴ از هفتم تا ۲۳ ماه فوریه سال ۲۰۲۴ در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه برگزار خواهد شد.

دولت روسیه برای برگزاری این المپیک ۱۲ میلیارد دلار بودجه تخصیص کرده است که بخش عمده آن برای ساخت ورزشگاه های زمستانی و تاسیسات ورزشی هزینه می شود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.