مشکلات معرفی جاذبه‌های گردشگری زنجان

جام جم آنلاین: مدیرکل جدید اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان‌ گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان در حوزه‌ی گردشگری، اطلاعات نداشتن گردشگران از جاذبه‌ها‌، مسیرهای ارتباطی و امکانات رفاهی است که سبب شده زنجان بیشتر یک استان عبوری باشد.

"مسعود بیات" در این‌باره توضیح داد: بسیاری از مسافرانی که از استان زنجان عبور می‌کنند نمی‌دانند کدام جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این استان وجود دارند، حتا از وضعیت امکانات رفاهی و اقامتی برخی مناطق استان بی‌خبرند. ما برای این کار باید اطلاع‌رسانی بهتری انجام دهیم تا آن‌ها را به اقامت در استان ترغیب کنیم.
او ادامه داد: خیلی‌ها نمی‌دانند طارم یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگری طبیعی است، ولی چون گردشگران اطلاعاتی درباره‌ی آن ندارند، حتا نمی‌دانند از چه راهی می‌توانند به آنجا برسند یا در کجا اقامت کنند. در چنین شرایطی ما باید مراکز اطلاع‌رسانی را کنار جاذبه‌های دیدنی فعال کنیم؛ اما تا کنون بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان زنجان در حد بروشور معرفی شده‌اند.
وی بیان کرد: ما باید به مسافران و گردشگران اطمینان دهیم که وقتی می‌خواهند مثلا به غار کتله‌خور بروند، چه امکاناتی بر سر راه‌شان است یا حتا وقتی می‌خواهند از مسیر زنجان به استان‌های همدان یا اردبیل سفر کنند، چه دیدنی‌ها و امکاناتی در مسیرشان وجود دارد.
بیات در این‌باره گفت: از وقتی مسیر «سرچم» به سمت اردبیل افتتاح شد، مسیر شش ساعته به سه ساعت کاهش یافت؛ ولی هنوز خیلی‌ها از آن اطلاع ندارند. این در حالی است که ما می‌توانیم بخشی از گردشگرانی را که به دو استان پرجاذبه‌ی کشور، یعنی همدان و اردبیل می‌روند‌، با معرفی و ارائه‌ی امکانات جذب کنیم.
او با اشاره به این‌که متأسفانه زنجان تا کنون بیشتر نقش یک استان عبوری را داشته است، اضافه کرد: مسیر بین گنبد سلطانیه،‌ غار کتله‌خور، کبودرآهنگ و غار علیصدر این قابلیت را دارد که به‌عنوان یک مسیر گردشگری خوب بین دو استان زنجان و همدان تعریف شود. (ایسنا)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.