مشهورها زودتر می‌میرند!

۳۱فروردین۱۳،

پژوهشهای صورت گرفته توسط محققان استرالیایی نشان می‌دهد، بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران ۷٫۵ سال زودتر از سایر اشخاص می‌میرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محققان با بررسی یک هزار فرد موفق زنده و مرده شامل خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران و اشخاص نظامی دریافته‌اند که اشخاص مشهور زودتر از سایرین جان خود را از دست می‌دهند.

تبعات شهرت برای بازیگران و خوانندگان ۷٫۵ سال مرگ زودتر است، درحالیکه درجه داران نظامی هشت سال بیشتر از این گروه عمر می‌کنند.

محققان استرالیایی در این مطالعه با بررسی آگهی های ترحیم انتشار یافته در روزنامه نیویورک تایمز طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی، سن، سبب مرگ و شغل اشخاص را بررسی کردند.

با توجه به قیمت بالای آگهی ترحیم در این روزنامه، بیشتر این آگهی ها به بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و اشخاص سرشناس جامعه اختصاص داشت.

میانگین سنی بازیگران و خوانندگان فوت شده ۷۷ سال و یک ماه بود، درحالیکه در گروه مخالف اشخاص نظامی با میانگین سنی ۸۴ سال و هشت ماه قرار داشتند؛ میانگین سنی ورزشکاران نیز ۷۷ سال و پنج ماه بود که در گروه مخالف تاجران و سیاستمداران با میانگین سنی ۸۰ سال قرار داشتند.

تصادف، ابتلا به عفونت و سرطان از جمله علل اصلی مرگ این اشخاص مشهور عنوان شده است.

پروفسور «ریچارد اپشتاین» از بیمارستان سنت وینسنت سیدنی خاطرنشان می‌کند: موفقیت و ورزش نقش مهمی در لذت از زندگی ایفا می‌کند، اما شهرت سبب بی‌توجهی به رفتارهای سالم در زندگی و منجر به کوتاهی عمر این اشخاص می گردد.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.