مشکلات سوریه باید از طرق مسالمت آمیز حل شود/ دیدگاهی به جز منافع ملت سوریه در نظر نداریم

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه دیدگاه‌های ایران درباره سوریه قادر است مسائل این کشور را حل و فصل کند، بر لزوم حل مشکلات سوریه از طرق مسالمت آمیز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، اخضر الابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ موضوع سوریه، موضوع حساس و حائز اهمیتی است و  سازمان ملل متحد نیز خواستار حل سریع مسائل و مشکلات فعلی سوریه بوده و به صورت مداوم این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دبیر کل سازمان ملل همواره و از آغاز بحران در سوریه بر حل این موضوع تاکید کرده و خواستار توقف خشونت در سوریه است، افزود: دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف ارسال سلاح به کلیه گروه‌ها در سوریه است و از کلیه‌ کشورهایی که رابطه خوبی با دولت سوریه دارند می‌خواهد که از روابط خوب خود استفاده کرده و مانع از خونریزی و کشتار در سوریه شده و راه‌های مسالمت‌آمیز را بررسی کنند.
 
اخضر ابراهیمی با بیان اینکه هیچکس نافی مشکلات موجود در سوریه نیست، اما مشکلات باید از راههای مسالمت‌آمیز حل شود، تصریح کرد: سازمان ملل و اتحادیه عرب آماده هرگونه کمک برای حل این مشکل است.
 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: ما امیدواریم این تماس‌ها با ایران و دیگر کشورها ادامه یافته و تاثیر گذار باشد تا مشکلات سوریه با یافتن یک راه حل درست و منطقی  مرتفع شوند.
 
وی همچنین از پیشنهاد غیر رسمی و مکتوب ایران درباره حل بحران سوریه قدردانی کرد و دیدگاه‌های ایران در این زمینه را خوب برشمرد و افزود: این دیدگاه‌ها قادر است که مسئله سوریه را حل و فصل کند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کشورهای دیگر که توجه زیادی به وضعیت سوریه دارند و همین‌طور جمهوری اسلامی ایران، تمام ایده‌ها را جمع کنیم چرا که ما هیچ دیدگاه و منافعی را به جز منافع ملت سوریه در نظر نداریم.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.