مشکلات شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی برطرف شود / تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان بزودی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ستاد اقتصادی دانش بنیان در سطح استان تشکیل می شود.

مشکلات شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی برطرف شود / تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان بزودی

به گزارش ممتاز نیوز، منصورفر امروز ۹ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پارک برگزار شد، افزود: ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح استان با ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری تا پایان ماه جاری تشکیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۳۰ شرکت اعم از دانش بنیان و فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری آذربایجان غربی هستند، تصریح کرد: از ۱۳۰ شرکت تحت پوشش، ۳۰شرکت دانش بنیان مستقر در پارک و۲۲ شرکت غیر مستقر در پارک هستند. 

منصور فر با تاکید به اینکه از لحاظ کمی شرایط فعلی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، خاطر نشان کرد: درسالجاری در کنار فعالیت های جاری به حوزه صنایع  خلاق ورود خواهیم کرد. 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آنچه اکنون ضرورت دارد دوبرابر کردن تعداد شرکت های دانش بنیان و جبران کم کاری های گذشته است، اظهار کرد: اولین مهم در این خصوص انجام کار فرهنگی است چرا که باید بین عموم مردم و مسئولان استان این باور به وجود آید که بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش حرف اول رادر توسعه استان و منطقه می زند.

منصور فر در خصوص حمایت های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحدها و شرکت های دانش بنیان نیز یاد آور شد : ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت های تخصصی همچون مشاوره فنی ، دوره اموزشی تخصصی، حمایت های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره  مالی از جمله این حمایت ها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۵میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات ارائه شد همچنین از محل صندوق شکوفایی کشور نیز ۱۰میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان استان کمک شد.

منصور فر افزود: همانطور که دولت در بحث امنیت، سلامت و  آموزش هزینه می کند باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز هزینه کند بنابراین باید موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.