مشکل ارز دانشجویان بورسیه تا دو هفته آینده حل می‌شود

مدیرکل امور بورس وزارت علوم اعلام کرد:

آموزش > عالی
مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حل مشکل اعزام دانشجویان بورسیه تا دو هفته آینده خبر داد.

دکتر حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی جلسه وزارت علوم با معاون اول ریاست جمهوری و بانک مرکزی، مقرر شد تا مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه مرتفع شود، گفت: طی این طرح امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم دانشجویان بورسیه را طبق روال گذشته به دانشگاه‌های پذیرفته شده در خارج از کشور اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا پنج نفر از دانشجویان بورسیه که مدارک خود را تکمیل کرده بودند، اعزام شده‌اند، گفت: البته به دلیل مشکلات موجود تسهیلات ارزی مربوط به سه ماه اول این دانشجویان و همچنین بلیت رفت برای آنان تهیه شده که در صورت رفع مشکلات همانند گذشته باقی خدمات نیز ارائه خواهد شد.

نائینی با بیان اینکه کلیه دانشجویان بورسیه در صورت تکمیل مدارک، در نوبت اعزام قرار گرفته‌اند، گفت: این دانشجویان نیز به نوبت اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات ارزی دانشجویان غیربورسیه نیز اظهار کرد: با اعلام بانک مرکزی، اعطای ارز دولتی به این دسته از دانشجویان متوقف شده است، ولی این دسته از دانشجویان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

دکتر مسلمی در خاتمه با بیان اینکه روز گذشته ۵۰۰۰ معرفی نامه ارز دانشجویی بین متقاضیان توزیع شد، گفت: کلیه دانشجویان برای دریافت ارز چه به نرخ دولتی یا غیردولتی باید معرفی نامه ارز را دریافت کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.