مشکل ساختار و سازمان برای ارتباط دانشگاه و صنعت وجود ندارد

۳۰م دیماه ،

مشکل ساختار و سازمان برای ارتباط دانشگاه و صنعت وجود ندارد بلکه مسئله اصلی محقق کردن یافته هایی است که پیش از این به دست آمده است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون بحث ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از مباحث مهمی است که وزارت علوم تأکید بسیاری برروی آن دارد.

وی افزود: پژوهش ها باید یک نگاه جامع داشته و چرخه ایده تا بازار را به صورت کامل بررسی کنیم که البته برای این کار نیازمند یک سطح بالاتر تغییرات در توسعه فناوری هستیم تا هم در محیط علمی و هم در محیط بازار و صنعت اتفاق بیافتد.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه در حال حاضر نداشتن راهکار و راهبردها نیست چنانچه هم اکنون مشکل ساختار و سازمان وجود ندارد مشکل اصلی امروز جامعه ما محقق کردن یافته هایی است که پیش از این به دست آمده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر فعالیت وزارت علوم برای ارتباط بیش بین دانشگاه و صنعت اظهار داشت: اصلاح و ابلاغ آیین نامه های متعدد در زمینه پژوهشی، راه اندازی دوره های دکترای پژوهش محور و تأسیس هشت پژوهشگاه دانشگاهی و همچنین فعال کردم جلسات شورای عالی عتف پس از دوره ای وقفه از جمله فعالیت های مؤثر وزارت علوم در دولت دهم برای کمک به ارتباط میان دانشگاه و صنعت است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.