مصالحه ۶۷درصد پرونده ها

جام جم آنلاین: رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از مصالحه ۶۷ درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در فروردین ماه سال جاری اشاره کرد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ محسن خانچرلی از سازش و مصالحه ۶۷ درصد پرونده های تشکیل شده در فروردین سال جاری در کلانتری ها که به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده است، خبر داد.

وی افزود: در مدت مذکور با ارائه مشاوره و مددکاری در کلانتری ها هزار و ۴۰۸ پرونده به صلح و سازش تبدیل شده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده در کلانتری های پایتخت، در مدت مذکور ۲۲۳ پرونده تبدیل به سازش، حقوقی می باشد؛ ۴۷۴ پرونده مربوط به اختلاف خانوادگی، همچنین ۴۵۱ مورد پرونده متشکله در خصوص نزاع و درگیری و ۲۶۰ فقره پرونده مربوط به سایر موارد به مصالحه منجر شده است.

سرهنگ خانچرلی اظهارداشت: قابل ذکر است که در مدت مذکور دو هزار و ۸۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری کلانتری های تهران بزرگ ارجاع شده که از این تعداد پرونده، تعداد یک هزار و ۴۰۸ فقره آن منجر به صلح و سازش شده است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: با وجود کارشناسان و مشاوران مددکار در کلانتری ها، اکثر پرونده های تشکیل شده در این مراجع به خصوص درگیری، نزاع و اختلافات خانوادگی با هدایت و مشاوره پلیس حل و فصل شده است و کمتر پرونده ای در این خصوص به دادگاه ارجاع گردیده و همین امر در کاهش پرونده های قضایی بسیار مفید بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.