مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ از بروز استرس پیشگیری می کند

۰۵خردادماه،

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ با جلوگیری از افزایش بسیار هورمون های ایجاد کننده استرس، از بروز این مشکل شایع تا حد بسیاری پیشگیری می کند.

عماد معصومی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: راههای مختلفی برای پیشگیری یا مقابله با استرس و فشارهای عصبی وجود دارد که یکی از مهمترین این راهها، استفاده از مواد غذایی مفید است.

وی با بیان اینکه اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله غذاهای مؤثر برای پیشگیری از بعضی بیماری های جسمی و حتی روانی است، تصریح کرد: پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان، از مهمترین تأثیرات اسیدهای چرب امگا ۳ است که به میزان بسیار در روغن ماهی یافت می گردد.

معصومی تأکید کرد: مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ با جلوگیری از افزایش بسیار هورمون های ایجاد کننده استرس، از بروز این مشکل شایع تا حد بسیاری پیشگیری می کند.

وی یادآور شد: مصرف کربوهیدرات و مرکبات نیز می تواند تا حد قابل ملاحظه ای از بروز استرس پیشگیری کرده یا شدت آن را کاهش دهد.

معصومی یادآور شد: در واقع کربوهیدرات ها در مغز سبب افزایش ترشح ماده شیمیایی سروتونین و مرکبات نیز سبب پایین آمدن سطح هورمون ایجاد کننده استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از این طریق احتمال بروز استرس را کاهش می دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.