مصرف بنزین تهران از مرز ۱۶ میلیون لیتر گذشت

۲۱خردادماه،

مصرف روزانه بنزین در استان تهران در اولین روز هفته قبل به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید بطوری که این میزان مصرف پیش از تعطیلات به ۱۶ میلیون لیتر افزایش یافت.

به گزارش Consbank، به نقل ازممتازنیوز، مصرف بنزین در تهران با مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در ۱۵ استان کوچک و متوسط کشور برابری می کند. در این میان بیش از ۸۰ درصد مصرف بنزین استان تهران در کلانشهر تهران رقم می خورد.

در هفته ای که گذشت مصرف روزانه بنزین در استان تهران در اولین روز هفته  به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید.

روند مصرف این فرآورده نفتی در روز یکشنبه رو به افزایش گذاشت به طوری که مصرف بنزین تهران در این روز ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود.

مصرف بنزین در تهران یک روز پیش از تعطیلات با افزایش تردد در محورهای داخل شهری و برون شهری این استان به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید.

مصرف روز سه شنبه اگرچه نسبت به روز قبل از آن کاهشی ۹۰۰ هزار لیتری داشت اما نسبت به نرم مصرف این فرآورده نفتی در روزهای عادی بسیار چشمگیر بود. در این روز ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در این استان مصرف شد.

روز چهارشنبه با کاهش محسوس مصرف، ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین در تهران دود شد که این کاهش قابل توجه نیز متأثر از خروج بیشتر پایتخت نشینان از استان تهران و سفر به استانهای همجوار بود.
در روز پنجشنبه نیز تنها در حد ۳۰۰ هزار لیتر افزایش مصرف بنزین در سطح استان به ثبت رسید و مصرف این روز در مرز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر باقی ماند.

روز جمعه مصرف بنزین در استان تهران باز با کاهش روبه رو شد. در روز پایانی هفته قبل ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در باک خودروها و موتورسیکلت های موجود در این استان سوزانده شد تا نشان دهد بخش اعظمی از کسانی که روز دوشنبه سفر خود را به مقصدی خارج از استان آغاز کردند، بازگشت خود را به بعد از تعطیلات موکول کرده اند.

در مجموع در هفته قبل ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در سطح استان تهران به مصرف رسید و متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی ۱۳ میلیون و ۷۱ هزار لیتر بود.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.