مصرف بنزین ۸٫۴ درصد افزایش یافت

۰۹ام بهمن ،

مصرف بنزین ۸٫۴ درصد افزایش یافت

میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در هفته ابتدایی بهمن ماه همزمان با واریز سهمیه های بنزین ۴۰۰ تومانی کارت های هوشمند سوخت، ۸٫۴ درصد افزایش یافت و به ۶۳٫۶ میلیون لیتر رسید.

به گزارش «عصرخودرو»، در فاصله روزهای سی ام دی تا ششم بهمن ماه امسال، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور که هفته پیش از آن به ۵۸٫۶ میلیون لیتر رسیده بود، با ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر کاهش به ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید.
بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ششم بهمن ماه امسال به ۴۴۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر رسید که این رقم نسبت به هفته پیش از آن (۴۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر)، ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر (معادل ۸٫۴ درصد) افزایش نشان می دهد.
بیشترین مصرف بنزین کشور در هفته قبل مربوط به روز پنج شنبه (۵ بهمن) با ۶۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (۶ بهمن) با ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.
افزایش ۱۰ درصدی مصرف گازوییل کشور در هفته اول بهمن
طبق این آمار، مصرف گازوییل کشور در هفته قبل افزایش یافت؛ به گونه ای که مجموع مصرف این فرآورده هفته قبل در کشور با متوسط روزانه ۱۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به ۸۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن (۸۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر)، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، معادل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.
بالاترین رقم مصرف گازوییل کشور در زمان یاد شده به روز شنبه (۳۰ دی) با ۲۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (۶ بهمن) با ۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اختصاص دارد.
مصرف بنزین تهران ۱۰٫۹ درصد افزایش یافت
بر اساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین تهران در هفته قبل ۹۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر اعلام شده که نسبت به هفته قبل با ۸۵ میلیون لیتر، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر (معادل ۱۰٫۹ درصد) افزایش یافته است.
میانگین روزانه مصرف بنزین تهران در هفته قبل ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است.
افزایش یک و نیم لیتری مصرف روزانه بنزین سوپر کشور در نیمه زمستان
مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته قبل با میانگین روزانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته قبل (۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر)، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، معادل ۱۴٫۸ درصد افزایش یافته است.
مصرف نفت سفید کشور ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر افزایش یافت
مجموع مصرف نفت سفید کشور بر پایه آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در فاصله روزهای سی ام دی تا ششم بهمن ماه امسال افزایش یافته و در مجموع به ۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است که این میزان در مقایسه با مصرف هفته پیش از آن (۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر)، ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر (معادل ۶٫۲ درصد) افزایش نشان می دهد.
هفته قبل به طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون لیتر نفت سفید در کشور به مصرف رسیده است.
افزایش ۲۲٫۲ درصدی مصرف نفت کوره کشور
بر پایه آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف نفت کوره کشور در هفته قبل ۴۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر ثبت شده که در مقایسه با هفته پیش از آن (۴۰۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر)، ۹۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر، معادل ۲۲٫۲ درصد افزایش یافته است.
بر پایه این آمار، میانگین روزانه مصرف نفت کوره کشور هفته قبل ۷۱ میلیون لیتر بوده است.

دوشنبه ۹ بهمن   ۱۵:۳۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.