مصرف داروهای کلسترول، خطر التهاب لوزالمعده را کاهش می‌دهد

ممتاز نیوز: متخصصان علوم پزشکی اسکاتلند در یک آزمایش جدید دریافتند که مصرف داروهای پایین آورنده کلسترول خون موسوم به استاتین‌ها خطر التهاب لوزالمعده (لوزالمعده) را کاهش می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند می‌گویند در حالی که در مطالعات پیشین ادعا شده بود که مصرف این داروها باعث افزایش خطر التهاب لوزالمعده می‌شود اما نتایج یک بازبینی جدید تایید می‌کند که برخلاف یافته‌های قبلی، این داروها درواقع کاهش‌دهنده التهاب لوزالمعده هستند.

به گزارش ساینس دیلی، در آزمایشات اخیر معلوم شد خطر احتمالی ابتلا به عارضه پانکراتیت یا التهاب مزمن لوزالمعده در افرادی که از داروهای استاتین مصرف می‌کنند، ۲۱ درصد کمتر از افرادی است که از داروها یا سایر روش‌های متداول برای ‌کاهش‌دهنده تری‌گلیسیرید استفاده کرده‌اند.

به گفته متخصصان مرکز علوم پزشکی مایو کلینیک، افرادی که به عارضه افزایش چربی تری‌گلیسیرید در خون مبتلا هستند با خطر ابتلا به التهاب لوزالمعده یا همان پانکراتیت مواجهند. این بیماری معمولا خفیف است و منجر به بروز علائمی چون مشکلات شکمی و تهوع می‌شود اما اگر این بیماری حاد و مزمن شود می‌تواند با بروز علائم شدیدتر مانند مشکلات تنفسی یا نارسایی‌های کلیوی زندگی فرد را به خطر بیندازد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.