مصرف دارو در کشور بالاست/ کنترل مصرف دارو با پزشک خانواده

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، یکی از مزیتهای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشورمان را مدیریت صحیح منابع و کنترل مصرف داروست دانست.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن امامی رضوی در بیست و دومین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، با بیان اینکه کشوری با درآمد متوسط هستیم، گفت: منابع بخش سلامت محدود است اما بایستی از آن به صورت بهینه استفاده کنیم.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما تجارب اجرای برنامه پزشک خانواده را طی ۸ سال پیش داریم، ادامه داد: اجرای پزشک خانواده منجر به صرفه‌ جویی منابع خواهد شد، زیرا مردم سالم تر می‌مانند، بار مراجعه به پزشکان کاهش یافته و مصرف دارو در کشور مدیریت می‌شود.
 
امامی رضوی در خصوص بحث بها‌های بخش سلامت و اقتصاد مقاومتی نیز گفت: به رغم اینکه در مجامع بین‌المللی عنوان می‌شود بخش پزشکی نباید مشمول تحریمها باشد، اما شاهد هستیم که دارو و تجهیزات پزشکی مورد تحریم قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای که اکنون نمی‌توانیم حتی دستگاه دیالیز وارد کنیم. در این شرایط بایستی بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم و سعی کنیم به مردم فشار کمتری وارد شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.