مصرف زیاد مسکن ها سبب سکته های قلبی و مغزی می شود

داروهایی که مثل نقل و نبات مصرف می کنید می تواند جانتان را به خطر بیاندازد.

شادی فیاضی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: احتمالا داروهایی هم چون آسپرین، بروفن، ژلوفن، ناپروکسن برایتان ناآشنا نیست چرا که بارها و بارها در زندگی تان از آن استفاده کردید.

وی در ادامه مطلب خود افزود: این گروه از داروها که نام آنها داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی هستند و به نام های تجاری ادویل و آلول و… به فروش می رسند از پر فروش ترین و پر مصرف ترین داروها است .

فیاضی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که بیشتر این داروها که بیش از حد لازم به صورت بی دلیل مصرف می شوند داروهایی از همین خانواده هستند.

وی در ادامه گفت: اما حواستان باشد که این داروها لایه محافظ معده را از بین می برند برای همین باعث بروز زخم های گوارش و زخم معده می شوند.

فیاضی اظهار کرد: در واقع دومین علت ایجاد زخم معده؛ بعد از عفونت معده یا میکروب هلیکوباکترپیلوری مصرف بیش از حد این داروهاست.

وی تصریح کرد: در ضمن این مسکن ها هم در صورت استفاده زیاد می توانند باعث (سردرد بازگشتی) شوند و در نهایت هم اینکه مصرف زیاد این داروها با افزایش احتمال ابتلا به بروز مشکلات کلسیم و افزایش احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی همراه هستند.

فیاضی در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلا به زخم های گوارشی همیشه این داروها را با غذا بخورید که یک راه حل خوب هم خوردن آن همراه با یک لیوان شیر است.

وی خاطر نشان کرد: در ضمن بهتر است هیچ گاه در یک روز بیشتر از سه قرص از این خانواده از داروها را نخورید و هرگز برای مدت بیش تر از ۱۰ روز نباید این قرص ها را به طور متوالی مصرف کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.