مصرف نوشابه ها را محدود کنید

دوشنبه ۱۹ تیر – ۱۱:۲۳:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- والدین برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان بهتر است مصرف نوشیدنی های اسیدی را محدود کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،مجتبی گلپایگانی رییس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مصرف نوشابه های رژیمی با وجودی که قند ندارند توصیه نمی شود زیرا به همان میزان نوشابه های غیر رژیمی برای سلامت دندان مضر هستند.
وی افزود: عادات تغذیه ای کودک، نوع غذاهای مصرفی و میزان چسبندگی آنها به دندان عواملی مهم در بروز پوسیدگی های دندان در کودکان هستند و مسواک زدن حداقل دو بار در روز تعداد باکتری های عامل پوسیدگی دندان در پلاک های دندانی کودکان را کاهش می دهد.
گلپایگانی تصریح کرد: مسواک زدن در کودکان باید با نظارت والدین صورت گیرد تا از پاک شدن دندان ها اطمینان حاصل شود که این آموزش ها باید در دوران نوپایی آغار شود.
مدیر گروه کودکان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: تشویق به ترک استفاده از شیشه و پستانک بعد از سن یک سالگی به خصوص قبل از خواب از تجمع مواد قندی اطراف دندان های پیشین و پسین در فک بالا و فساد و پوسیدگی آنها که به آن پوسیدگی دندانی ناشی از شیشه و پستانک می گویند، پیشگیری می کند.
به گفته وی، والدین باید کودکان خود را تشویق به استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید که میزان آن به اندازه یک نخود کوچک است، کنند چرا که یون فلوراید وقتی در سطح دندان قرار گیرد، مانع از دست رفتن مواد معدنی مینای دندان شده و سبب رسوب کلسیم و فسفر موجود در بزاق در دندان می شود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۱۲۳۲۱۰۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.