مصر در حال تبدیل شدن به مخالف آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز” با طرح سوالی نوشت آیا “اوباما” ناظر این مسئله است که مصرروزگاری متحد محوری آمریکا بود درحال تبدیل شدن به یک مخالف این کشور است.

نویسنده مطلب دراین روزنامه آمریکایی با اشاره به کنار گذاشتن برخی نظامیان مصری نزدیک به آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط محمد مرسی رئیس جمهور این کشور و متعاقب آن سفر وی به ایران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد را نشانه هایی از تمایل رئیس جمهور اسلامگرای مصر به نزدیکی به ایران که منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را به مخاطره انداخته است خوانده و به دولتمردان آمریکایی در این خصوص هشدار می دهد که مصر هم در حال تبدیل شدن به دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

نویسنده با توجه به طرح جدید مصردرخصوص همکاری ایران ، ترکیه و عربستان برای حل بحران سوریه پرداخته و می نویسد : وارد کردن ایران در این مسئله بیانگر این است که مصر در آینده برای غرب اوضاع پیچیده ای خواهد داشت و مسئله از یک برد و باخت معمولی برای غرب بسیار فراتر است.

به اعتقاد نویسنده، برخلاف ” حسنی مبارک” دیکتاتور سابق مصر، ” محمد مرسی ” تمایل زیادی به کسب رهبری در منطقه و حل مسائل و بحرانهای منطقه در بین کشورهای منطقه بدون دخالت آمریکا و دیگر قدرتهای جهانی دارد که این امر موجب تضعیف نفوذ آمریکا در منطقه خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.