مصطفی کواکبیان در گفتگو با آریا:باید حرمت هاشمی و ناطق نوری حفظ شود/ حق ندارند به بهانه طرفداری از نظام به شخصیت های انقلاب توهین کنند

خبرگزاری آریا- برخی افراد با سکوت و بی تفاوتی در برابرتوهین  به شخصیت ها عملا فضا را برای اینگونه اقدامات آماده می کنند.
دکتر مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا با تاکید بر این مطلب که در اجرای قوانین  میان آحاد افراد ، جریانات ، جناح های مختلف سیاسی و ارکان نظام و قوای سه گانه هیچ تفاوتی وجود ندارد،گفت:کسانی که بخواهند قوانین و مقررات را با توجیهات انقلابی و شرعی زیرپا بگذارند باید بدانند راه اشتباهی درپیش گرفته اند و همانطور که رهبری در دیدار با دانشجویان تاکید کردند باید احساسات افراد کنترل شود و به دلیل وجود مشکلات در کشور نباید عده ای حرکتهای تند انجام دهند.بنابراین کسانی که تابع رهبری هستند باید از حرکتهای خودسر پرهیز کنند.
دبیر کل حزب مردمسالاری افزود: متاسفانه بعضا مشاهده می شود نسبت به برخی از شخصیتهای انقلاب و عناصر موثر در نظام جمهوری اسلامی اهانتهایی صورت می گیرد که این رفتارها برخلاف نظر مقامات عالی رتبه نظام است در حالی که هیچ کس نمی تواند به بهانه دلسوزی و طرفداری از ارکان نظام به شخصیتهای نظام توهین کند.
وی تصریح کرد: در واقع افرادی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی یا آقای ناطق نوری شخصیتهای تاثیر گذاری بوده اند که  برای انقلاب زحماتی نیز کشیده اند از این رو باید حرمت این افراد حفظ شود و کسانی که  اهانت به شخصیتها  را قبول ندارند باید به طور علنی آنرا محکوم کنند.
دکتر کواکبیان ادامه داد: بنده از جناب آقای عسکراولادی تشکر می کنم که این مسائل را محکوم کردند لذا دیگران هم اگر مدعی حاکمیت قانون هستند باید با این برخوردهای خودسر مقابله کنند.
وی با تاکید براین مطالب که من نمی گویم توهین به شخصیت ها یک حرکت سازمان یافته منسجم یا سناریوی از قبل طراحی شده است، گفت: اگر چنانچه این حرکتها سازمان یافته نیست و در واقع به صورت خودسر صورت می گیرد لذا کسانی که در مظان چنین اتهاماتی هستند باید به صورت علنی این حرکتهای خودسر را محکوم کنند و بگویند ما تابع مقررات نظام هستیم و کسانی که چنین توهین هایی به شخصیتهای نظام دارند قطعا علیه امنیت و آرامش جامعه و نظم عمومی اقدام کرده اند.
نماینده مجلس هشتم اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد با سکوت و بی تفاوتی نسبت به این رفتارها عملا فضا را برای اینگونه اقدامات آماده می کنند بنابراین دلسوزان نظام و مخالفان این رفتارها باید به صراحت این توهین ها را محکوم کنند تا هیچ کس جرأت نکند بر خلاف مقررات ، قوانین و اخلاق در جامعه برخوردهایی را انجام دهد.
وی افزود: در واقع همانطور که اشاره کردم سکوت برخی از جریانات ،احزاب و جناح ها موجب می شود تا در مظان سازمان دهی این گونه اقدامات قرار گیرند. از این رو لازم است در برابر این رفتارها موضع گیری کنند تا همه رفتارها و عملکردها براساس قانون اساسی اعمال شود.
دکتر کواکبیان با حساس خواندن شرایط ایران در عرصه روابط بین الملل تصریح کرد: در شرایط فعلی ما به آرامش نیاز داریم زیرا با توجه به انتخاباتی که در پیش رو داریم باید از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.