مصوبات استانی برای بخش صنعت برق چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ درصد اجرایی شد

‘رحمت الله حمامیان ‘ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعتبارات تخصیص یافته به شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری در سال ۸۴ را ۶۹هزار میلیون ریال و در سال ۹۱ حدود ۱۵۰ هزار میلیون ریال عنوان کرد.

وی اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بهینه سازی شبکه های توزیع برق شهری و روستایی طی برنامه پنجم توسعه و اختصاص بیش از ۹ میلیارد ریال برای تامین برق شهرک انتقالی ‘روستای لندی’ را از مصوبات استانی سفر رییس جمهور و به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:۱۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی و داخلی شرکت برای بهینه سازی و توسعه شبکه های برق شهرکرد تخصیص یافت.

وی در ادامه گفت: پستهای فشار قوی برق استان از ۱۰ دستگاه به ۱۴ و ظرفیت پستهای فشار قوی برق از ۴۵۰ مگاولت آمپر به ۶۸۰ مگاولت آمپر در سال ۹۰ افزایش یافته است.

او افزایش طول خطوط فشار ضعیف از چهار هزار و۴۹۰ کیلومتر در سال ۸۴ به پنج هزار و ۹۵۸ کیلومتر طی فعالیت دولتهای نهم و دهم و افزایش طول خطوط فشار ضعیف را از سه هزار و ۵۴۵ کیلومتر به چهار هزار و ۳۲۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ عنوان کرد.

حمامیان همچنین از افزایش تعداد فیدرهای ۲۰ کیلوولت از ۵۸ عدد در سال ۸۴ به ۱۰۱ فیدر در سال ۱۳۹۰ خبر داد و افزود: تعداد روستاهای برقدار چهارمحال و بختیاری از ۶۹۵ روستا در سال ۸۴ به ۷۳۲ روستا در سال۱۳۹۰ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: با احداث جاده دسترسی برای روستاهای ‘چین و تلو’ در شهرستان کوهرنگ این روستاها به شبکه سراسری برق کشور متصل شد لذا در این استان روستایی وجود ندارد که دارای جاده دسترسی بوده و بدون برق باشد و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارشده اند.

وی پیش بینی کرد که امسال نیز جشن برقدار شدن روستاهای بالای ۱۰ خانوار برگزار شود.

او افزود: با همت دولتهای نهم و دهم ‘روستای دهدلی’ نخستین روستای صعب العبور چهارمحال و بختیاری با انرژی خورشیدی برقدار شد و قرار است امسال نیز برق ۱۴ روستای دیگر استان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین شود.

وی گفت: برای نخستین بار در کشور طی فعالیت دولتهای نهم و دهم و در راستای کاهش مصرف انرژی برق، طرح تعویض رایگان لامپهای پرمصرف در مساجد استان چهارمحال و بختیاری انجام و تمامی مساجد به لامپهای کم مصرف تجهیز شدند.

۱۱/۵۴۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۳۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.