مصوبه مجلس برای معلمان/توصیه‌ها برای مناظرات/تاکید بر کنترل قیمت کالا

بررسی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان/ توصیه هایی برای مناظرات بعدی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ممتازنیوز، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت که در نهایت با ۲۲۷ رای موافق به تصویب رسید.

از جمله اهداف اجرای این لایحه به گفته وزیر آموزش و پرورش افزایش کیفیت آموزشی و انگیزه معلمان است تا از مسیر رتبه بندی بتوانیم معلمانی با کیفیت‌تر و با انگیزه‌تر که از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند، در نظام آموزشی کشور بهره ببریم.

در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان، مخالفان  تاکید داشتند که این لایحه باید نگاه جامع‌تری به ویژه به مدیران آموزشی و بازنشستگان داشته باشد و موافقان کلیات آن تاکید کردند که تصویب این لایحه گام بلندی برای تحقق مطالبات جامعه فرهنگی است.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه)  هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

پس برگزاری اولین دور از مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، واکنش‌ها و انتقادات نسبت به نحوه برگزاری و مطالب مطرح شده در این مناظره همچنان ادامه دارد و در همین زمینه توصیه هایی نیز برای بهبود روند برگزاری مناظرات بعدی مطرح می شود.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت از اینکه در مناظره مطالبی بیان شد که کارآمدی کل نظام و تمام تلاش های حاکمیت و ملت را زیر سوال بردند، ابراز تاسف کرد.

ارائه دقیق برنامه‌ حکمرانی اقتصاد، سیاست و فرهنگ از جمله توصیه های جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود.

بهرام پارسایی نماینده سابق مجلس هم با انتقاد از اینکه در مناظره اول شاهد کلی گویی بودیم و اشاره ای به دغدغه های مهم جامعه نشد، توصیه دارد که کاندیداها برنامه‌های خود درباره مسائل اصلی و مهم کشور را ارائه بدهند و از آنها در این زمینه سوال شود.

پرهیز از تهمت زدن به سایر نامزدها و تخریب دیگران به منظور فرار از ارائه برنامه در فضای مناظرات از توصیه های محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بود و از نامزده خواست تا برنامه ای کارشناسی شده و راهکارهایی برای حل مشکلات امروز کشور در مناظرات ارائه کنند.

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده توسط ایسپا درباره نخستین مناظره انتخاباتی هم از هر ۱۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال کشور، ۳ نفر مناظره اول انتخاباتی را دیده‌اند. ایسپا موج نهم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

کاندیداها برنامه ارائه کنند

با درک توطئه دشمن از فرصت انتخابات استفاده کنیم

وعده همه ما، ۲۸ خرداد پای صندوق رأی

شورای نگهبان برای ممانعت از ظرفیت‌سوزی دلایل رد صلاحیت‌ها را اعلام نمی‌کند

بنده از شورای نگهبان تقاضای شفافیت داشتم

توهین نماینده آبادان نسبت به داوطلبین احراز صلاحیت نشده

لوایح شفاف سازی و تعارض منافع در دولت من اجرا می‌شود

هزینه تبلیغاتم را صرف کمک به نیازمندان کنید

در پی پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل بحرین در مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی فوتبال، تعدادی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیام‌های تبریکی دادند که می توانید در لینک های زیر بخوانید.

چشیدن مداوم مزه پیروزی حق ملت بزرگ ایران است

پیام تشکر رییسی پس از پیروزی ایران مقابل بحرین

تیم ملی فوتبال از سد کارشکنی‌های سیاسی دولت بحرین گذشت

***

اظهارات رییس جمهور در دویست و سی ویکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره افزایش قیمت کالاها هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر مصوبه دولت بر کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت ها، گفت: دولت صریحا تاکید و اعلام کرده است افزایش قیمت کالاها بویژه اقلام ضروری مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با جدیت و با هماهنگی دستگاه های ذیربط، (اصناف و تولید گنندگان) نسبت به کنترل قیمت ها و ممانعت از افزایش آنها اقدام کند و مانع از فشار مضاعف به زندگی و معیشت مردم در شرایط کنونی اقتصادی شود.

روحانی در بخش دیگری از جلسه با تاکیر براینکه از ورود غیر کارشناسانه در حوزه مبادلات رمزارزها باید اجتناب شود، تصریح کرد: باید  برای قانونمند شدن فعالیت رمز ارزها و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل های لازم را وضع و ابلاغ نمود.

همچنین گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پادمان، واکنش غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین را درپی داشت که گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یک طرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است. این رویکرد می تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود. گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد.

رافائل  گروسی ادعا کرده است که  ایران به سوال‌های آژانس درباره ذرات اورانیوم یافت شده پاسخی نداده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.