مصوبه کمیسیون شوراها درباره بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری

در گفتگو با همشهری آنلاین اعلام شد:

ایران > انتخابات
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از مصوبه جلسه روز گذشته این کمیسیون درباره بررسی و بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

«دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی» در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بحث بر سر این بود که کلیات قانون انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرند یا اینکه اصلاً بررسی نشوند. در نهایت، شور کردیم و مصوب شد که این بررسی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد از کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین از دولت و صاحب‌نظرانی که می‌توانند نظر راهبردی در زمینه قانون انتخابات داشته باشند دعوت شود تا در بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری از نظرات و مشاوره‌شان استفاده شود.

وی در پاسخ به اینکه کدام بخش‌های قانون انتخابات ریاست جمهوری بیشتر مدنظر بررسی‌کنندگان برای بازنگری قرار دارند، گفت: هنوز بخش خاصی از قانون مورد بحث قرار نگرفته و در حال حاضر وارد هیچ‌گونه جزئیاتی نشده‌ایم. باید موادی از قانون انتخابات که نیاز به بازنگری دارند را نگاه کنیم و پیشنهادات و نظریات مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظریات دولت نیز دیده شوند و سپس بحث‌ها را نهایی کنیم.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.