مطالبات معوق بانکداران را به مجلس کشاند

۲۶م آذر ،

بینا- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست مشترک این کمیسیون با مدیران عامل بانک‌های دولتی و بانک مرکزی خبر داد و گفت: محور اصلی این نشست “مطالبات معوق” است اما ارتباطی با ۳۰۰ بدهکار کلان ندارد.
به گزارش بیناف محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با جلسه مشترک امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عامل بانک‌های دولتی و بانک مرکزی به تسنیم اظهار داشت: به دنبال دستور جلسه هفته قبل امروز هم مدیران اکثر بانک‌های دولتی مهمان کمیسیون اقتصادی خواهند بود تا به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دهند.
وی با اشاره به حضور مسئولان بانک مرکزی در این جلسه، افزود: نشستی پیرامون معوقات بانکی، فعالیت‌های بانک‌ها برای واحدهای صنعتی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و … با مدیران عامل بانک‌ها خواهیم داشت.
این نماینده مجلس دربارهٔ اینکه آیا قرار است از مدیران بانک‌ها سوالاتی پیرامون ۳۰۰ بدهکار کلانی که رئیس جمهور طی روزهای قبل در سخنان خود مورد اشاره قرار داده بود نیز پرسیده شود؟ گفت: خیر؛ ۳۰۰ بدهکار کلان موضوع این جلسه نیست.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن بیان اینکه جلسه با بانکی‌ها عصر امروز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و بانک تجارت امروز احتمالاً بررسی خواهد شد.
طی هفته قبل نیز کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای را با حضور مدیران بانک تجارت و بانک مرکزی برگزار کرده بود؛ قرار است اگر نمایندگان عضو این کمیسیون از سوالات مسئولان مربوطه قانع نشدند “تحقیق و تفحص” از این ۲ بانک به صحن علنی مجلس برود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.