مطبوعات بازوی توانمند قوه قضاییه در کاهش جرایم

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: مطبوعات به عنوان بازوی توانمند قوه قضاییه نقش مهمی در کاهش جرایم و جنایات جامعه دارد.

حسن عاشوری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش جرایم و فرهنگ‌سازی در جامعه اظهار داشت: عنصر آگاهی و آگاهی بخشیدن به افراد در زمینه انواع جرایم و مجازات در نظر گرفته شده از سوی قانون برای مجرمان نقش بسزایی در کاهش وقوع جرم در جامعه دارد.

این حقوقدان تصریح کرد: انعکاس پشیمانی مجرمان پس از وقوع جرم، بیان قبوح فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جرم، بررسی ابعاد وقوع جرم و تاثیر در بافت جامعه و خانواده از جمله عوامل موثر در منع افراد از ارتکاب جرم است.

وی با استناد بر اصل پیشگیری مهم‌تر از درمان اشاره و تصریح کرد: در این صورت بحث پیشگیری بیش از پیش اهمیت می‌یابد و اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاعه  پیدا کند و جامعه خود را در برابر زمینه‌های بروز جرم مسئول بداند جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می شود.

عاشوری در ادامه افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود و در این راستا اگر رسانه ها از ابزاری که در اختیار دارند بتوانند درست استفاده کنند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

 این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضاییه رسانه‌ها را به عنوان بازوی خود بداند می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از جرایم و آشنایی دقیق از عاقبت بزهکاری را به جامعه منتقل کند.

“انتهای پیام” /پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.