مطرح شدن کاندیداتوری فتاح، لنکرانی و جلیلی در جبهه پایداری/استراتژی ۵ گانه جبهه پیروان در انتخابات

۳۰م دیماه ،

کمتر از ۵ ماه به مهمترین صحنه‌ای که مردم در آن سرنوشت خود را رقم می‌زنند، باقی مانده است و در این میان تشکل‌ها و احزاب مختلف با برنامه ریزی در صدد می باشند تا کاندیداهای خود را انتخاب کنند اما طی این گزارش قصد داریم تا مهمترین خبرها انتخاباتی هفته قبل باشگاه خبرنگاران را با شما مخاطبان محترم مرور کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، کمتر از ۵ ماه به مهمترین صحنه‌ای که مردم در آن سرنوشت خود را رقم می‌زنند باقی مانده است و در این میان تشکل‌ها و احزاب مختلف با برنامه ریزی در صدد می باشند تا کاندیداهای خود را انتخاب کنند اما طی این گزارش قصد داریم تا مهمترین خبرها انتخاباتی هفته قبل باشگاه خبرنگاران را با شما مخاطبان محترم مرور کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری باید اصلح باشد

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار ما گفته است که  جریانات و تشکل‌های سیاسی برای حضور باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده باید در انتخاب اشخاص و گزینه‌های اصلح دقت لازم را به خرج داده و گزینه مناسبی را به مردم معرفی کنند.

شانس ولایتی برای انتخابات بالا است/ نیاز به رئیس‌جمهوری داریم که اهل جنجال نباشد

حجت‌الاسلام جعفر شجونی معتقد است که شانس ولایتی برای پیروزی در انتخابات بالا است و کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که اهل جنجال نباشد و قدرت برای وی غرور نیاورد.

قطعی بودن کاندیداتوری کواکبیان/عدم اجماع در اصلاحات به شکست حتمی آنان منجر می‌شود

حجت‌الاسلام حسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری دربارهٔ مطرح شدن حسن روحانی به عنوان کاندیدای طرح دولت وحدت ملی هاشمی،به خبرنگار ما گفته است که من از این مسئله بی‌اطلاع هستم و در حزب مردم سالاری نیز چنین مسئله‌ای مطرح نشده است.

وی همچنین معتقد است که حزب مردم سالاری به دنبال اجماع است اما در صورت عدم اجماع، کواکبیان کاندیدای ما در انتخابات خواهد بود.

برگزاری کنگره سراسری خانه کارگر در تمامی استان‌ها

حسن صادقی معاون اجرایی خانه کارگر گفت: خانه کارگر فعلا در راستای برگزاری کنگره‌های سراسری خود در تمامی استان‌ها با هدف گسترش فعالیت‌های این تشکل وارد عمل شده است.

استقبال پایداری‌ها از همگرایی‌های ارزشی و الهی/برگزاری همایش‌های استانی

بعد از انتشار یافتن خبرهای مبنی بر اینکه اعضای جبهه پایداری نگرش مثبتی به ائتلاف ۱+۲ ندارند، خبرنگار ما به سراغ فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی این جبهه رفت، وی به خبرنگار ما گفت: یکی از مولفه‎‌های انقلاب اسلامی همگرایی است و ما نیز از همگرایی استقبال می‌کنیم.(مشروح گفتگوی آلیا)

حال عمومی “آیت‌الله مصباح” خوب است

آیت‌الله مصباح یزدی که ۲۹ دی ماه به مشهد سفر کرده بود، پس از سخنرانی‌ بدلیل مشکل آپاندیس راهی بیمارستان شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح در اینباره با خبرنگار ما گفت: عمل جراحی آیت‎‌الله مصباح با موفقیت انجام و وی از بخش “مراقبت‌های ویژه” به بخش عمومی منتقل شده است.

گفتنی است که آیت‌الله مصباح چندی پیش از بیمارستان مرخص شد و دوران نقاهت را طی می‌کند.

قطعی شدن حضور چمران و بیادی در لیست آبادگران

سیدمهدی صادق رئیس ستاد انتخابات جمعیت آبادگران دربارهٔ لیست انتخابات شوراهای این جمعیت گفت: این لیست تاحدودی تنظیم شده است اما از آنجاییکه ممکن است تغییر و تحولات بسیاری رخ دهد، نمی‌توان گفت به جز “مهدی چمران” و “حسن بیادی”، حضور سایر اشخاص در این لیست قطعی است؛‌ به همین دلیل نیز اسامی فعلا اعلام نمی‌شود.(مشروح گفتگو)

جلسه هفته قبل جامعه مدرسین برگزار شد و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین دربارهٔ جزئیات این جلسه به خبرنگار ما گفته است که  اعضای جامعه مدرسین گله‌مند بودند که چرا عسگراولادی با وجود داشتن سوابق انقلابی، چنین مواضعی را مطرح می‌کند.(مشروح گفتگو)
 
لازم به ذکر است که اخیرا عسگراولادی اظهارات جالب توجهی را دربارهٔ سران فتنه بر زیان آورده بود.

عسگراولادی مدت‌هاست که تقاضای مرخصی از “موتلفه” دارد

بعد از اینکه عسگراولادی با واکنش‌های مختلفی از سوی احزاب و تشکل‌ها موجه شد طی گفتگویی اعلام کرد که “اگر مواضعم برای موتلفه خوش نیامده حاضرم از حزب خارج شوم”.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مواضع اخیر عسگراولادی برآمده از اجتهاد سیاسی خودش است، گفت: عسگراولادی مدت‌ها پیش از موتلفه خواست مدتی به وی مرخصی دهد تا بتوانند مواضع فراحزبی خود را آزادانه مطرح کند.

دیداری با قالیباف نداشته‌ام

بعد از انتشار یافتن خبرهای در محافل رسانه‌ای مبنی بر اینکه حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با قالیباف دیدار انتخاابتی داشته است و طی گفتگویی با خبرنگار ما این دیدار را تکذیب کرد.

الهام: حضورم در انتخابات از بن نادرست است

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران دربارهٔ ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: این صحبت‌ها از بن نادرست است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

تعیین مسئولان ستاد انتخابات جمعیت رهپویان/تشکیل ستاد مشترک با ایثارگران

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما از تعیین مسئولان ستاد انتخابات رهپویان و تشکیل ستاد مشترک با ایثارگران خبر داد.

“زندگی مردم” گفتمان انتخاباتی محسن رضایی

ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار ما از حضور محسن رضایی در جلسه هفتگی این جبهه خبر داد و گفت:
براساس تصمیم جبهه ایستادگی مبنی بر دعوت از نامزدهای انتخابات ۹۲؛ شب قبل محسن رضایی در جمع شورای عالی جبهه ایستادگی حضور پیدا کرد، از دیدگاه رضایی، امروز نیاز کشور زندگی مردم، حاکمیت اسلام اجتماعی و گفتمان اقتصادی است.

تعیین مسئولان استانی ستادهای انتخابات شوراها در جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: در این جلسه مسئولان ستادهای استانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین و کل کشور به منظور ساماندهی انتخابات به ۶ منطقه تقسیم شد.

مطرح شدن کاندیداتوری فتاح، لنکرانی و جلیلی در جبهه پایداری

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به ورود این جبهه به مصادیق انتخابات آتی، گفت: کاندیدای جبهه پایداری از میان نیروهای ارزشی انتخاب می‌شود و تاکنون نیز بحث‌هایی دربارهٔ کاندیداتوری پرویز فتاح، کامران باقری لنکرانی و سعید جلیلی به میان آمده است.(مشروح گفتگو)

استراتژی ۵ گانه جبهه پیروان در انتخابات آتی

محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیرون خط امام و رهبری در گفتگو  با باشگاه خبرنگاران استراتژی ۵ گانه انتخاباتی این جبهه را تشریح کرد و گفت: جبهه پیروان نیز در ابتدای کار، مصداقی را مشخص نکرد چرا که چنین مساله‌ای را آغاز تکثر و اختلاف می‌داند.

وی ادامه داد: یکی از موارد استراتژی انتخاباتی این است که سعی کنیم گزینه مطلوب و مقبول مردمی را از میان جبهه انتخاب کنیم، افزود: اشخاصی از جبهه پیروان برای کاندیداتوری مطرح می باشند و ما نیز آنان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کوهکن در ادامه تشریح سناریوی‌های انتخاباتی جبهه پیروان اظهار داشت: سناریوی بعدی انتخاباتی، بر پایه رسیدن به وحدت و یا ائتلاف با سایر تشکل‌های اصولگرا استوار شده است.(مشروح گفتگو)

عدم ورود حزب اسلامی کار به انتخابات ریاست‌جمهوری
 
علی حسینی سخنگوی حزب اسلامی کار به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر این حزب هیچ‌گونه تصمیم‌گیری را برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر انجام نداده است.

جزئیاتی از فعالیت‌های ستاد انتخابات ریاست جمهوری مهندسین

محمد علی شایسته‌نیا رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری جامعه اسلامی گفت: در حال حاضر قسمت عمده برنامه‌ها حول محور هماهنگی صورت می‌گیرد و هنوز تا زمان فعالیت‌های عملیاتی در عرصه انتخابات فاصله داریم.(مشروح گفتگو)

رئیس ستاد انتخابات مشخص می‌شود/برگزاری نشست خبری در آینده

محسن بهرامی سخنگوی فعالیت‌های انتخابات شریعتمداری طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت: علاوه بر انتخاب رئیس ستاد انتخابات، ترکیب این ستاد نیز مشخص می‌شود اما باید یکسری اقداماتی را در حوزه‌ها دیگری انجام دهیم و بعد از مشخص شدن مسئولیت کمیته‌های مختلف اسامی آنان را طی نشست خبری اعلام می‌کنیم.

گفتنی است که محسن بهرامی مدیرکل بازرگانی استان خراسان و معاون وزیر بازرگانی دولت اصلاحات بود و از سال ۸۴ تا کنون عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.