مظلومیت از مساجد غبار روبی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘محمد جواد حاج علی اکبری’ در سخنان قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه متاسفانه اکنون از ظرفیت مساجد بهره برداری مطلوب و سازنده صورت نمی گیرد، افزود: این دهه زمان مناسبی است تا ظرفیت عظیم مساجد شناسایی شود.

وی ادامه داد: اگر کمبودهای مساجد را جبران کرده و مساجدی متناسب با الگوی اسلامی در مناطق مورد نیاز طراحی کنیم می توان پایگاه های مقاومت فرهنگی را برای مقابله امواج توطئه های دشمنان سازماندهی کرد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه هر چند تعداد بسیاری از مساجد ما به الگوهای اسلامی نزدیک است اما کافی نیست، یادآورشد: دهه تکریم مساجد بهانه ای برای بازشناسی و مطالعه نقش مساجد وتبیین روایات و احادیث در این رابطه است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در این دهه لازم است تا قشرهای مختلف اعم از حوزه های علمیه، مسوولان بخش های مختلف و خیرین نسبت به فعالیت هایی که تاکنون در زمینه مساجد صورت گرفته تامل و بازنگری داشته باشند.

وی به فرمایش رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه ‘خداوند زمین را برای من مسجد قرار داد’ اشاره کرد و گفت: انبیا الهی زیباترین جلوه های بندگی خود را در مسجد به پیشگاه خالق هستی ارایه کردند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد توضیح داد: تعبیر ستاره های زمین درباره مساجد که برای اهالی آسمان و ساکنان ملکوت مثل ستاره ها می درخشند حکایت دیگری از جایگاه والای این پایگاه های الهی است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) و دین خاتم از مسجد تعریف کامل و متفاوتی ارایه کرده اند، افزود: اگر چه همه ادیان توحیدی معبد و مسجد را می شناسند اما مسجد در فرهنگ دینی و اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

این مقام مسوول در مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: ظرفیت و کارکردهای گوناگونی برای مسجد تعریف شده است به گونه ای که در فرهنگ اسلامی با معبد در سایر مکاتب توحیدی قابل مقایسه نیست و مسجد صرفا محل مناجات و رازگویی با خالق نیست بلکه پایگاه نشر زندگی الهی و توحیدی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در نگاه پیامبر اکرم (ص) مسجد خواستگاه قیام برای خدا و مرکز اصلی نشر معارف الهی و پایگاه تلاوت آیات الهی است و در نگاه اسلام مسجد مقر حاکمیت الهی و مرکز اجرای احکام الهی است.

حاج علی اکبری یادآورشد: مسجد تراز اسلامی یک پایگاه مهجور حاشیه ای نیست که در کنار زندگی انسان ها باشد بلکه قلب تپنده جامعه اسلامی است که عطش جامعه را از نظر امنیت و صفا تامین کرده و امید و نشاط به جامعه می دهد.

وی اظهار داشت: برنامه حکومت جهانی برای بازگشت به هویت توحیدی در کنار مسجدالحرام اعلام می شود و از همانجاست که حضرت بقیه الله (عج) قیام جهانی خود را سازماندهی می کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مقصد بعدی امام عصر (عج) مسجد النبی و سپس مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است.

حاج علی اکبری بابیان اینکه اکنون عصر تجدید اسلامی و بازگشت به پیام خدا و دین و قرآن است، افزود: عصر انقلاب اسلامی ایران با مسجد آغاز شد حرکتی که اصل و اساسش توحید و قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) بود به همین دلیل است که انقلاب ما را به نام انقلاب مسجدی ها می شناسند.

وی یادآورشد: مسیر پیشرفت ما تا عصر و ساحل ظهور از مساجد می گذرد و اگر در گوشه و کنار جامعه وضعیت فرهنگی و اجتماعی ما مطلوب نیست به دلیل آن است که جایگاه مساجد را به درستی

برای آحاد جامعه تبیین نکرده ایم.

فراهنگ** ۱۸۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.