معابر شمال شرق تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از طرح جهادی شناسایی و طعمه گذاری در محل های مستعد جانوران موذی در سطح منطقه خبر داد.

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، حمید ناصحی با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش جانوران موذی، با تشکیل کمیته های فنی و اجرایی در نواحی ۹ گانه منطقه، راهکارهای مناسب جهت کاهش موش و دیگر جانوران موذی در کانون های شناسایی این جانوران بررسی و به مرحله اجرا در آمد.
 
وی با اشاره به نقش مؤثر شهروندان در ریشه کنی جانوران موذی در سطح محلات گفت: به همین منظور  اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و توزیع بروشور در سطح منطقه برای ارتقای آگاهی شهروندان و مشارکت بیشتر صنوف در ۲۰ محله منطقه انجام شده است.
 
ناصحی در ادامه گفت: بهترین شیوه مبارزه با موش ها پاکسازی محیط از زباله و پسماند های مواد غذایی در بوستان ها، جوی های آب و به خصوص جلوی اغذیه فروشی ها می باشد، از این رو شهرداری سعی کرده با نظافت و تمیز نگه داشتن مکان هایی که مستعد زندگی موش ها است، از تجمع این جونده ها جلوگیری کند.
 
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه ۴ با بیان اینکه ساماندهی انهار در کاهش این جانوران تاثیر داشته، اظهار داشت: با شناسایی و رفع مشکلات مربوط به انهار، معابر، پیاده روها، مسیل ها و کانال ها، پل های عرضی ، شکستگی جداول از لانه سازی اینگونه جانوران موذی جلوگیری خواهد شد.
 
وی گفت : هرس و تنک نمودن ترون باغچه های طرفین معابر و رفیوژهای سطح محدوده از دیگر اقداماتی است که توسط اداره فضای سبز با هدف ریشه کنی جانوران موذی صورت گرفته و در برنامه کاری تابستان قرار دارد.
 
ناصحی تصریح کرد: زنده گیری سگ های ولگرد و بلاصاحب نیز توسط اکیپ زنده گیری اعزامی از ستاد محیط زیست در قالب اعزام به نواحی و براساس اولویت پیام های ۱۳۷ درسطح محدوده اجرا می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.