معادلات منطقه به ضرر آمریکا و غرب در حال رقم خوردن است

۱۰م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در حالی که آمریکا و غرب با اعمال فشار بر کشورهای منطقه و تامین معارضین تروریست در سوریه سعی در تضعیف پایه‌های رژیم بشار اسد دارند اما معادلات منطقه گواه پابرجا ماندن نظام سوریه و تلاش‌های بیهوده آمریکا و غرب است.

محمد ساجدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای اخیر وزیر خارجه کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و غرب در حالی به ارائه نظرات بی پایه و اساس دربارهٔ فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران می‌پردازند که معادلات منطقه‌ای به ضرر آنها در حال رقم خوردن است.

وی در ادامه  با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا مبنی بر خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی و حمایت دولت کانادا از این اقدام شوم افزود: جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دولت کانادا، به احترام به مسئله حقوق بشر در این کشور تاکید کرد.

ساجدی ادامه داد: در حالی که آمریکا و غرب با اعمال فشار بر کشورهای منطقه و تامین معارضین تروریست در سوریه سعی در تضعیف پایه‌های رژیم بشار اسد دارند اما معادلات منطقه گواه پابرجا ماندن نظام سوریه و تلاش‌های بیهوده آمریکا و غرب است.

وی با تاکید بر اینکه غرب در تلاش  است تا با فرافکنی‌هایش واقعیات جهان امروز را به گونه‌ای دیگر ترسیم و به نفع خود تمام کند، تصریح کرد: ادعای دولت کانادا نه تنها جای تعجب و شگفتی دارد بلکه می‌توان این قبیل اقدامات را جزء اساسی‌ترین اهداف در سیاست خارجی این کشور دانست.

ساجدی با اشاره به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است، آمریکا وغرب درصدد می باشند تا با کارشکنی‌ در اهداف صلح‌آمیز کشورمان از موضع‌ دیگری به مسئله هسته‌ای ایران وارد شوند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآورشد: روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گواه این مهم است که کشورمان همواره بر تعهدات خود ایستاده و تا دستیابی به اهداف غایی به آن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.