معامله ۴۰ میلیارد ریال محصول کشاورزی در بورس کالا

معامله 40 میلیارد ریال محصول کشاورزی در بورس کالا

در معاملات آخرین هفته شهریورماه رینگ کشاورزی بورس کالا شاهد معامله بیش از چهارهزار تن کالا بود.

 

به گزارش خبرنگار ایانا، در جریان پنج جلسه معاملاتی هفته گذشته، معامله‌گران رینگ کشاورزی شش‌هزار و ۴۸۵ تن محصول کشاورزی را معامله کردند که ارزش این معاملات ۴۰ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال بود.

این گزارش حاکی است، بیشترین حج معاملات در هفته گذشته متعلق به برنج بود. در هفته گذشته ۱۱ هزار تن برنج روی میز فروش قرار گرفت که با تقاضای پنج‌هزار و ۴۰۰ تنی مواجه شد. اما فقط چهارهزار و ۴۰۰ تن این محصول در قیمت مورد نظر معامله شد که ارزش این معامله بیش از ۲۸ میلیارد ریال بود. این در حالی بود که هفته قبل از آخرین هفته شهریورماه، هیچ عرضه و معامله‌ای در برنج انجام نشده بود.

ذرت نیز در هفته گذشته عرضه ۸۳۰ تنی را تجربه کرد که هرچند این عرضه با تقاضای ۶۲۰ تنی مواجه بود اما فقط ۲۲۰ تن آن منجر به معامله شد که ارزش این معامله دو میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال بود. بر اساس این معامله حجم و ارزش معاملات ذرت در رینگ کشاورزی نسبت به هفته ماقبل بیش از ۹۰ درصد رشد کرد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، معامله‌گران ۵۰۰ تن کنجاله نیزر روی میز فروش گذاشتند که با وجود تقاضای ۱۴۵ تنی فقط ۴۵ تن آن معامله شد. ارزش این معامله نیز ۵۲۸ میلیون ریال بود.

در معاملات هفته گذشته یک‌هزار و ۹۵۵ تن گندم نیز عرضه شد که یک‌هزار و ۶۲۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت. ارزش این معاله هشت میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال بود و رشد بیش از سه‌هزار درصدی را تجربه کرد.

این معاملات در حالی انجام شده که با وجود معامله یک‌هزار تن جو در هفته منتهی به ۲۳ شهریورماه، در هفته‌ای که گذشت این محصول هیچ عرضه و معامله‌ای را ثبت نکرد./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910701-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.