معاونت هنری موزیسین‌ها را به حال خود رها نمی‌‌‌کند

رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما/

محمد بیگلری‌پور گفت: طی مدتی که در بستر بیماری هستم معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل دفتر موسیقی به عیادتم آمدند و نشان دادند که موزیسین‌‎ها را در هیچ وضعیتی تنها نمی‌گذارند.

حمد بیگلری پور، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما که چندی است در بستر بیماری به سر می‌برد، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: حالم بد نیست و در حال استراحت هستم؛ شیمی‌درمانی دوم را انجام داده‌‌‌ام و روز شنبه نیز برای شیمی‌درمانی سوم اقدام می‌کنم.

بیگلری پور که آخرین اثر آهنگسازی شده اش “سمفونی انقلاب” نام دارد، درباره عیادت مسئولان از وی گفت: تاکنون حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد و محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی به منزلم برای عیادت آمده‌اند و همین نکته تاثیر بسیاری در روحیه ام داشت و از این دو عزیر کمال تشکر را دارم.

وی درباره هزینه مخارج درمان گفت: هزینه درمان بیماری من بسیار سنگین است ولی من بیمه صدا و سیما هستم و بخشی از هزینه‌ها را آنها تقبل می‌کنند. همچنین معاون هنری وزیر آقای شاه آبادی از نظر کمک هزینه‌های درمان قول مساعدت داده‌اند.

آهنگساز نخستین سرود ملی ایران گفت: هم اکنون هفته ای دو روز در تمرین‌های ارکستر سمفونیک صدا و سیما برای رهبری ارکستر حاضر می‌شوم تا برای اجرای برنامه ای در ۱۰ آبان سال جاری آماده شویم.

بیگلری پور با این که در بستر بیماری قرار دارد اما کار موسیقی را رها نکرده و هم اکنون مشغول ساخت سمفونی “کوه” است. وی درباره این اثر افزود: تقریبا تمام اثر نوشته شده و تنها بخش تنظیم آن باقی مانده است و به طور حتم یکی از آرزوهایم پایان و اجرای این سمفونی ملی میهنی است.

محمد بیگلری پور رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما بوده و نخستین سرود جمهوری اسلامی‌ایران را در اسفند ۱۳۵۷ آهنگسازی کرده است.

انتهای پیام / ۴۲

 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.