معاون استاندار اصفهان: قیمت مرغ باید دو هزار تومان کاهش یابد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان،’علیرضا همدانیان’ روز شنبه در سومین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به کاهش قیمت نهاده ها، کاهش قیمت دوهزار تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ را خواستار شد و از دستگاه های نظارتی استان خواست با هرگونه تخلف بشدت برخورد کنند.

وی با بیان این که میزان مرغ تولید شده در استان بیش از نیاز است، ‌گفت: کشش بازار سایر استانها از مواردی است که منجر به خروج مرغ زنده با قیمت غیرمنطقی از استان اصفهان شده است.

وی از مرغداران و تشکل های مربوط خواست مانند گذشته به آنالیز قیمت با سود عادلانه پایبند باشند، در غیراین صورت بدلیل تاثیر روانی و بازتاب خارجی افزایش بی رویه قیمت ها، با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

همدانیان گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده باید ۵۵ هزار ریال باشد و مازاد بر آن، تخلف محسوب می شود و مغایر توافق با مرغداران و تشکل آنهاست.

وی در عین حال خواستار توزیع نهاده های مورد نیاز مرغداریها با قیمت دولتی برای جوجه ریزی شد و اظهار داشت: با توجه به ورود پنج هزار تن مرغ منجمد، در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان، تجمیع واحدهای مرغداری کوچک را در قالب مرغداری های بزرگ ۵۰۰ هزار قطعه ای خواستار شد.

وی گفت: در این زمینه تسهیلات با نرخ هفت درصد به اندازه کافی به متقاضیان داده خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست عرضه و تقاضا از مردم درخواست کرد: در حد مصرف هفتگی خود خرید کنند تا جلوی برخی سودجویی ها گرفته شود.

قیمت مرغ در زمان حاضر در استان اصفهان، هر کیلوگرم ۷۵هزار ریال است.

د/۸۱۱۴/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۵۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.