معاون رئیس‌جمهور: احمدی نژاد دولت را با نرخ رشد منفی ۵٫۴ درصد تحویل داده است

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وی همچنین میزان نقدینگی بخش خصوصی را ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش می شود این حجم نقدینگی به برنامه های هدفمند و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منجر شود.

وعده رییس جمهور درخصوص ارایه واقعیات درخصوص شرایط کشور در دوره زمانی ۱۰۰ روزه در حال تحقق است. 

پس از اظهارات وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی و اعلام بعضی واقعیات از جمله «رشد اقتصادی نزدیک صفر / ۸.۵ میلیون نفر جویای کار»، این بار نوبت محمد باقر نوبخت بود تا گوشه دیگری از واقعیات اقتصادی کشور را بیان کند.
او در اظهار نظر تازه خود گفت: احمدی نژاد دولت را با نرخ رشد منفی ۵٫۴ درصد تحویل داده است.

دکتر محمد باقر نوبخت شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیونی پایش از شبکه یک سیما با اعلام این مطلب افزود:  به رغم محدودیت منابع مالی در مدت باقیمانده سال جاری تلاش دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام دولت دهم معطوف است.  

وی همچنین میزان نقدینگی بخش خصوصی را ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش می شود این حجم نقدینگی به برنامه های هدفمند و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، نوبخت، افزود: با استفاده از توان کارشناسی مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ضمن زمینه سازی برای پرداخت فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده، به احتمال زیاد به دو دهک بالا یارانه پرداخت نخواهد شد اما یارانه دهک های پایین افزایش خواهد یافت.وی گفت: با سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی به دهک های قطع شده، یارانه غیر مستقیم پرداخت خواهد شد و با سرمایه گذاری در زیرساختها و طرح های صنعتی، رکود اقتصادی احیا و طرح های علمی و صنعتی به اجرا در می آید. 
معاون رییس جمهوری در پاسخ به سؤالات مطروحه مردمی درخصوص طرح مهر آفرین اظهار داشت: توقف طرح مهرآفرین که در روزهای پایانی دولت دهم با هدف گزینش تعداد زیادی از اشخاص در سیستم و دستگاه دولتی در قالب استخدام انجام شد،به این دلیل بود که این طرح بار مالی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای دولت داشت که در شرایط کنونی منابع دولت برای تأمین این اعتبارات، ناکافی است.وی گفت: دولت فعلاً این طرح ر ا متوقف کرده تا بازبینی و بررسی های لازم را انجام دهد. به هر حال اگر تعداد کارکنان دولت کمتر بشود، می توانیم درآمد بیشتری را برای کارمندان اختصاص بدهیم.  
نوبخت همچنین گفت: با تلاش و مساعدت دو کمیسیون اجتماعی و برنامه ریزی مجلس شورای اسلامی، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته است. وی همچنین در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه کدام رویکرد را برای تشکیل سازمان برنامه می پسندید: طرح یک ماده ای احیای سازمان یا طرح تفصیلی حاوی ساختار و وظایف و ….، اظهار تمایل کرد مجلس وارد جزییات تشکیل سازمان برنامه نشود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.