معاون رییس جمهوری :مشکلات توس با الحاق این منطقه به شهر مشهد رفع می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ‘سیدحسن موسوی’ افزود: الحاق منطقه توس به مشهد یکی از راهکارهای مهم است.

وی با اشاره به سابقه و پیشینه تاریخی منطقه توس و جایگاه ارزشمند حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: آنچه را که امروز در منطقه تاریخی توس می‌بینیم شایسته نام فردوسی حکیم نیست بنابر این باید برای رفع مشکلات این منطقه اقدامی مناسب صورت گیرد.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه الحاق توس به مشهد می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه تاریخی توس شود، از مردم خواست تا در این زمینه مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت توس در دولت یادآور شد: اگر قرار است کاری برای منطقه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی انجام شود باید تا پایان دولت دهم شکل گیرد.

وی افزود:دولت از طرح‌های مستندسازی شده و هدفمند در خصوص رفع مشکلات منطقه تاریخی توس حمایت خواهد کرد.

موسوی با بیان اینکه آوازه توس و آرامگاه فردوسی در دنیا بیشتر از داخل کشور است، گفت: باید با مشارکت مردم و ایجاد یک برنامه‌ریزی مناسب مشکلات منطقه توس را حل کرد.

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد راه ارتباطی مناسب بین مشهد و توس، افزود:باید میان آرامگاه فردوسی و حرم مطهر رضوی یک راه ارتباطی زیبا با فضای سبزی دلنشین ایجاد شود که تردد مسافرین و زائرین در این مسیر به راحتی صورت گیرد.

معاون رییس‌جمهوری از اعضای شورای روستاهای منطقه تاریخی توس و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خواست که یک طرح مهندسی‌شده فرهنگی به عنوان مطالبات مردم توس تهیه و به دولت ارایه شود.

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در پایان از قول دولت و سازمان متبوعش برای تامین اعتبارات لازم در خصوص رفع مشکلات منطقه تاریخی توس خبر داد. ک/۱

۷۴۹۶/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۶۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.