معاون صدور مجوز رگولاتوری: مجوز PAPها تمدید می‌شود

۳۰م دیماه ،

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی ۹ سال قبل از زمان صدور پروانه PAPها به‌شدت درگیر چالش‌های میان مخابرات و این شرکت‌ها بوده است. در این مدت چند بار به دلایلی شرایط پروانه آن‌ها را نادیده گرفت و موضوع پروانه آن‌ها را به ADSL محدود کرد.
 
حالا رگولاتوری در یک سال باقی‌مانده به پایان اعتبار این شرکت‌ها باید علاوه بر بازنگری در اختیارات این شرکت‌ها، انتظار می‌رود علاوه بر تسهیل شرایط فعالیت آن‌ها، مجوز فعالیت در زمینه‌های دیگری را نیز به آن‌ها بدهد.
 
لطف اله سبوحی، معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است پس از ۹ سال فعالیت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های PAP نمی‌توان آن‌ها را تعطیل کرد، بلکه پروانه آن‌ها تمدید خواهد شد.
 
او گفت: «باتوجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده از سوی این شرکت‌ها، احتمال واگذاری مجوز فعالیت در سرویس‌های تازه به آن‌ها نیز وجود دارد.» سبوحی پیش از این هم دربارهٔ رویکرد رگولاتوری به تمدید یا لغو پروانه این شرکت‌ها گفته بود هیچ پروانه‌ای را صادر نمی‌کنیم که بخواهیم آن را باطل کرده یا فعالیت آن را متوقف کنیم.» او با اشاره به این‌که همه شرکت‌های فعال در این حوزه از نظر سرمایه، نیروی انسانی و بازار سرمایه‌گذاری کردند، سیاست رگولاتوری را ادامه فعالیت آن‌ها عنوان کرد و تصمیم نهایی در این‌باره را به کمیسیون تنظیم مقررات واگذار کرد.
 
سبوحی گفته بود: «البته برای تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه همه شرکت‌های PAP در این عرصه فعال باقی می‌مانند یا نه، باید گزارش عملکرد آنها به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه شود تا کمیسیون دربارهٔ آنها تصمیم بگیرد.»
 
بر همین اساس رویکرد اصلی رگولاتوری تمدید این پروانه‌ها است مگر اینکه در نتیجه کم‌کاری یا عدم فعالیت موردی برای لغو پروانه وجود داشته باشد.
 
او بر ضرورت بازنگری در پروانه‌ها تاکید کرد و افزود: «باید قابلیت‌های بیشتری به پروانه این شرکت‌ها اضافه شود و مجوز ارایه امکانات دیگری نیز به آنها اضافه کنیم تا فعالیت‌‌هایشان توسعه یابد.»
 
سبوحی باتوجه به چالش‌های میان شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت و شرکت مخابرات ایران گفته بود: «پروانه این شرکت‌ها قدیمی است و در زمان انحصار نوشته شده و باید شرایط و ضوابط دقیق‌تری در این زمینه پیش‌بینی کنیم.»
 
او با اشاره به اینکه ارتباط با شرکت مخابرات ایران باید بهتر تنظیم شود تا PAPها امکان استفاده بهتر از بستر سیم مسی را داشته باشند، گفت: «باتوجه به مشکلات هر دو طرف باید منافع طرفین را در نظر بگیریم و قصد داریم رویه‌ای را تنظیم کنیم که با مشارکت همه بخش‌ها مشکلات کمتر شوند.»
 
معاون صدور مجوز رگولاتوری با اشاره به فراهم شدن ایجاد بستر انتقال برای ارایه امکانات محتوایی افزود: «PAPها درخواست ارایه سرویس صورت را به رگولاتوری ارایه داده‌اند و تلاش می‌کنیم شرایط عرضه خدمات صوت از سوی آنها را نیز فراهم کنیم.»
 
سبوحی دربارهٔ اینکه بعضی شرکت‌ها پیشنهادات دیگری نیز برای ارایه سرویس‌های متنوع‌تر دارند، گفت: «خدمات دیگری هم می‌شود روی پروانه آنها تعریف کرد و باید همه شرکت‌ها پیشنهادات خود را در این باره ارایه بدهند. اگر قابلیت‌های بیشتری بتوان روی پروانه آنها ارایه کرد، انجام خواهیم داد.»

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.