معاون وزیر نفت تاکید کرد: نیاز ایران به ذخیره سازی گاز در ۴۰ مخزن طبیعی

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت – ۰۴:۰۱:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: ایران دومین ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد و وجود ۳۰ تا ۴۰ مخزن برای ذخیره سازی در آن یک الزام است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید روز گذشته (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) مخزن سراجه قم و نشست با فعالان این طرح مهم گازی بر توسعه این گونه مخازن ‌تاکید کرد.
جواد اوجی با اعلام آمادگی برای بهره برداری از مخزن سراجه قم گفت: تزریق گاز به این مخزن از آبان سال گذشته شروع شده است و بهره برداری رسمی از آن نیز به زودی آغاز می شود.
وی دقت و زمان بری مخزن سراجه قم را با هدف شناسایی موانع و برطرف کردن آنها را از ویژگی های این طرح خواند و گفت: با توجه به این فرآیند،‌ بهره برداری از سراجه قم با کمترین ریسک خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: انتظار می رود با بهره برداری رسمی این مخزن و تزریق روزانه چهار تا ۶ میلیون مترمکعب گاز به آن،‌ زمستان امسال بتوان دست کم چهار میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت و به شبکه گاز کشور تزریق کرد.
اوجی تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید گاز در فازهای پارس حنوبی، آماده سازی و راه اندازی مخازن جدید،‌ ضرورت مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۷۱۶۰۱۲۵۸۰۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.